امیرشیر توماج دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت دغدغه اولیه و اصلی ما طغیان گرگان رود بود که بخش وسیعی از آب آن در حال ورود به دریای خزر است.
وی ادامه داد: مسیر روستای بصیرآباد به قره کیله دارای آبگرفتگی است و مردم در حال ایجاد دیواره هستند و همه تلاش دارند تا آب اضافی گرگان رود به سمت پایین هدایت شود.
وی افزود: دیواره رود حاشیه قره کیله شکاف برداشته و ورودی آب یک تهدید برای منطقه است و آنچه اکنون شهر را تهدید می کند، در قسمت جنوب و شرق شهرستان گمیشان است.
فرماندار گمیشان گفت: نیازمند یک مدیریت قوی هستیم و از سوی دیگر به منظور هدایت آب به مسیر دیگری برای جلوگیری از ورود به شهر، ایجاد کانال و راه انحرافی با شکاف جاده اولویت اول است.
توماج افزود: بخشی از جاده اصلی گمیشان به دلیل شدت روان آب ها تخریب شده و بخش دیگری را هم ستاد مدیریت بحران اقدام به شکاف کرده تا سرعت خروج آب از اطراف شهر بیشتر شود.
وی اضافه کرد: اکنون همه مردم شهر گمیشان بویژه جوانان در تلاش هستند تا جلو بحران را بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: سرعت کم روان آب ها باعث شده تا بیشتر به سمت نجات خانواده های گرفتار در سیلاب در نقاط مختلف برویم از سوی دیگر با توجه به قطع راه های ارتباطی بتوانیم در کمترین زمان ممکن به مسیرهای دسترسی برسیم و راه های تخریبی را بازسازی کنیم.
گزارش تصویری از بسیج مردمی برای ایجاد دیواره و جلوگیری از ورود آب و نیز تخلیه شهر گمیشان در صفحه عکس ایرنا قابل دیدن است.
3014/2729/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.