سید مسعود یاوری عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزاد سازی بستر رودخانه ها و مسیلهایی که تعارضات و تصرفاتی داشته است هم مورد تاکید استاندار خراسان رضوی قرار گرفته است.
وی با اشاره به صدور اخطاریه شماره یک مدیریت بحران کشور اضافه کرد: اطلاع رسانی به صورت پیامکی از طریق اپراتورهای تلفن همراه برای تمام مشترکان اپراتورها در خراسان رضوی انجام می شود.
معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در مبادی ورودی شهرها و استانها نیز اطلاع رسانی به صورت حضوری و رو در رو در حال انجام است.
یاوری به جلسه مدیریت بحران روز یکشنبه خراسان رضوی با حضور استاندار این استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه به تمام فرمانداران شهرستانها برای مقابله با حوادث آماده باش داده شد و امروز فرمانداران در تمام شهرستانهای خراسان رضوی جلسات مدیریت بحران را با حضور نیروهایشان تشکیل دادند.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی های صورت گرفته ، موج بعدی بارشها در هفته آینده به وقوع خواهد پیوست لذا آمادگی برای مقابله با حوادث تا پایان تعطیلات نوروزی حفظ خواهد شد.
معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تمام مجموعه های شهرداریها، بقاع متبرکه و سالنهای ورزشی در حال آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز از ظرفیت آنها برای اسکان اضطراری مسافران استفاده شود .
یاوری افزود: در صورت مواجهه با بحران در ساعات اولیه حادثه، استقرار نیروهای امدادی دولتی و برآورد خسارات زمان بر است که یک امر طبیعی است بنا براین از مردم خواسته شده تا آموزشهای خود امدادی و خانواده امدادی را فرا گیرند تا در صورت نیاز این آموزشها را به کار بندند.
وی ادامه داد: بعد از استقرار نیروهای امدادی هم برای این که اختلالی در روند کمک رسانی پیش نیاید لازم است مردم تحت نظر نیروهای متخصص به امداد مشغول شوند.
یاوری گفت: هر زمان به نیروی کمکی نیاز باشد از طریق بانکهای اطلاعاتی فراخوان صادر خواهد شد به عنوان مثال در سیل استان گلستان با هماهنگی صورت گرفته ماشین آلات راهسازی خراسان رضوی و مواد مورد نیاز از این استان به گلستان ارسال شد و نیاز به حضور نیروی مردمی تشخیص داده نشد.
1922/2030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.