به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان خطاب به مسئولان گفت: با فروکش کردن طغیان گرگانرود و پسرفت سیلاب ورودی به شهر گنبد، وضعیت شهر تقریبا به حالت عادی برگشته و از این پس تمامی تلاش ها بایستی به رسیدگی به وضعیت روستاهای حاشیه گرگانرود که دچار سیل شده اند و نیز بخش مرزی داشلی برون که در معرض طغیان رودخانه اترک هستند، متمرکز باشد.
وی در عین حال بر رسیدگی به وضعیت آن دسته از شهروندان گنبدی که در سیلاب دچار آسیب شده اند،تاکید کرد و گفت: بخشی از کسانی که منازلشان دچار آبگرفتگی شده در مدارس و اماکن مشابه اسکان داده شده اند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: از نظر تامین مایحتاج افراد آسیب دیده از سیل همچون مواد غذایی و آب آشامیدنی، البسه، پتو و دارو مشکلی وجود ندارد و این مایحتاج در انبارها به حد کافی موجود بوده و افزون بر آن در صورت نیاز، آمادگی تامین آن از مرکز استان و استان های همجوار وجود دارد.
وی با اشاره به آسیب دیدن تعدادی زیادی از روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس و ورود سیل به تعدادی از روستاهای حاشیه رودخانه گرگانرود و نیز طغیان احتمالی رودخانه اترک در بخش مرزی داشلی برون، گفت: کمک به مردم روستاها با استفاده از تمامی امکانات در حال انجام است و از این پس تقویت خواهد شد.
رئیس ستاد بحران شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر گستردگی سیل، گفت: با وجود حجم بسیار بالای سیلاب ناشی از بارندگی شدید و نیز سرریز دو سد گلستان و بوستان که بر اساس برخی برآوردها تکرار آن در یک دوره 800 ساله اتفاق می افتد، این سیل خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی و مفقودی در سطح شهرستان نداشت.
در این نشست بخشدار بخش مرکزی گنبدکاووس نیز با ارائه گزارشی گفت: تقربیا تمام روستاهای این بخش در بارندگی های اخیر به نحوی از سیل، طوفان و یا آبگرفتگی ناشی از بارندگی شدید آسب دیده اند.
رضا باقری با تشریح اقدامات انجام شده برای نجات جان روستاییان گفت: قبل از وقوع سیل نسبت به انتقال ساکنین بیش از 10 روستای این بخش به مناطق امن اقدام شد.
وی از مسئولین ادارات مختلف شهرستان از جمله هلال احمر ، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و شبکه بهداشت و درمان برای رسیدگی به وضعیت روستاها درخواست همکاری کرد.
به گزارش ایرنا در این نشست نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به بازدید شب گذشته خود از برخی روستاهای شهرستان و آسیب های وارده به روستاییان، از مسئولان خواست در اولین فرصت نسبت به برآورد خسارت ها به صورت دقیق اقدام کنند.
قرجه طیار با تصریح بر این نکته که بیشتر آسیبدیدگان از قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند، خاطرنشان کرد: در ثبت خسارات وارده به مردم نباید احدی از قلم بیفتد و تمامی آسیب دیدگان باید بتوانند از کمک های دولت برخوردار شوند.
در این نشست تعدادی از مسئولان شهرستان گنبدکاووس به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص امدادرسانی به سیلزدگان پرداختند.
به گزارش ایرنا بارندگی بسیار شدید در چند روز گذشته و نیز سرریز سدهای بوستان و گلستان در شرق استان گلستان منجر به طغیان رودخانه های چهل چای و گرگانرود در محدوده شهر گنبدکاووس و ورود سیلاب به بخش هایی از ین شهر شد که به گفته فرماندار 25 تا 30 درصد شهر را فرا گرفت.
طغیان رودخانه گرگانرود همچنین باعث جاری شدن سیل در بسیاری از روستاهای بخش مرکزی گنبد که در حاشیه این رودخانه قرار دارند شده که آسیب های بسیاری را به همراه داشته است.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.