امیر شیر توماج عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با توجه به افزایش آب ورودی به رودخانه گرگانرود در این شهرستان، هشدار لازم برای تخلیه این روستاها به ساکنان داده شده و اهالی آماده ترک خانه ها هستند
وی بیان کرد: دستور قطعی ترک روستاها صرفا پس از بررسی کارشناسی ستاد مدیریت بحران داده خواهد شد و شهروندان از توجه به شایعات و اخبار غیررسمی خودداری کنند.
فرماندار گمیشان افزود: تاکنون مشکل خاصی در منطقه مشاهده نشده اما با توجه به نزدیک شدن حجم روان آب های مناطق بالادستی استان به گمیشان و رودخانه گرگانرود و همچنین بازگشایی احتمالی سدها، پیش بینی های لازم برای برخورد با حوادث احتمالی انجام شده است.
وی گفت: در صورت تخلیه احتمالی این روستاها، مناطق اسکان اضطراری در شهر گمیش تپه پیش بینی شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
بارش شدید باران، برف و وزش طوفان که از شامگاه دوشنبه در مناطق گوناگون گلستان آغاز موجب تکمیل ظرفیت آب سدها و سرریزشدن آنها و در نتیجه به راه افتادن جریان آب در برخی شهرها شد.
مسوولان گلستان تلاش می کنند با تخلیه برخی روستاهای حاشیه این سدها و رودخانه های طغیان کرده، احتمال بروز خسارت و تلفات ناشی از بروز سیل احتمالی را تا حد امکان کاهش دهند.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.