به گزارش ایرنا، احمد مرادپور روز یکشنبه در نشست شورای بحران شهرستان در محل فرمانداری پلدختر افزود: سایت مسکن مهر پلدختر از حیث جانمایی، ساخت و رعایت اصول مهندسی ایراد دارد، به همین دلیل در معرض سیلاب است و با هر بارشی آب وارد منازل مردم می‌شود.
وی با انتقاد از اینکه در طبقات همکف واحدهای مسکن مهر به جای پارکینگ واحدهای مسکونی احداث شده اظهار داشت: کانال این منازل نیز به لحاظ جانمایی دارای اشکال است چرا که شیب در نظر گرفته شده خطر آفرین بوده و باید این مسیر اصلاح شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بناهای آسیب دیده از سیل روز گذشته ساختمان‌هایی بودند که در جهت مسیل و خروجی آب‌های سطحی قرار داشتند.
مرادپور همچنین با تاکید بر لزوم اصلاح دیوار ساحلی کشکان افزود: پلدختر استعداد بحران را دارد چراکه در مسیر خروجی آب‌های استان قرار گرفته و مستعد سیل و سیلاب است.
وی افزود: دیوار ساحلی کشکان در دو نقطه مشکل جدی دارد که باید پس از مطالعه و کارشناسی آن‌ها را رفع کرد.
وی آمادگی برای مدیریت بحران را مستلزم آگاهی از آسیب‌ها و ضعف‌ها دانست و تصریح کرد: ریزش کوه در سه نقطه جاده ارتباطی خرم‌آباد - پلدختر طی شب گذشته موجب انسداد این مسیر شده بود که صبح امروز بازگشایی شد.
طی 48ساعت گذشته تا صبح امروز 121 میلی متر بارارن در پلدختر باریده و هم اکنون آب آشامیدنی 17 تا 25 روستای این شهرستان قطع شده و بخشی از دیوار ساحلی شهر نیز به دلیل بارش های سیل آسا فروریخته است.
شب گذشته نیز در هشداری به ساکنان مسکن مهر پلدختر اعلام شد برای جلویگری از بروز حادثه، به طبقات فوقانی مراجعه کنند.
بر اساس اعلام هواشناسی متوسط این سامانه در استان 69 میلیمتر بوده و تا فردا به همراه کاهش دما ادامه دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.