قربانعلی گرایلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بوستان های روستایی با هدف توسعه فضای سبز و ایجاد محیطی برای استراحت، تفریح و بازی و سرگرمی اهالی روستاها ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: اراضی واگذار شده در چهار روستای کاکا، حالی آخوند، سلاق تاج محمد و سلاق نوری از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس بوده که در این اراضی نهال هایی از گونه های سرو، بادامی، سنجد تلخ و اکالیپتوس غرس شده است.
گرایلو گفت: در هر هکتار از بوستان های روستایی یک هزار اصله نهال ازسوی منابع طبیعی به دهیاران برای غرس داده می شود که هم اکنون غرس نهال در دو روستای حالی آخوند و کاکا مجموعا به مساحت هفت و نیم هکتار انجام شده است.
وی تصریح کرد: تامین نهال برای ایجاد بوستان در دو روستای دیگر که در مجموع شش و نیم هکتار وسعت دارند، در حال انجام است.
رییس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس ادامه داد: یکی از خیرین روستای کاکا گنبدکاووس به نام 'عبدالمجید زیتونلی' نیز با خرید یک دستگاه تانکر آبرسانی به مبلغ 250 میلیون ریال، کار آبیاری درختان بوستان این روستا و سه روستای حوزه آزادشهر را برعهده گرفته است.
گرایلو همچنین با یادآوری واگذاری 43 هکتار از اراضی ملی واقع درکیلومتر 15 جاده داشلی برون به شهرداری گنبدکاووس در سال گذشته، گفت: این اراضی نیز با هدف ایجاد تفرجگاه جنگلی به این نهاد خدماتی برای استفاده شهروندان تحویل شد که تاکنون در 14 هکتار آن نهال غرس شده است.
وی افزود: این اداره در هفته منابع طبیعی امسال 65 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر برای غرس در مناطق شهری و روستایی و اراضی ملی توزیع کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و افزون بر 341 هزار هکتار مرتع دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.