به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی ملک شاهکویی دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهارمین سال تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه گنبدکاووس، تشکیل حکومت ولایی با رهبری ولایت فقیه و حمایت و حضور مردم در صحنه را دو عامل مهم دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی نام برد.
وی افزود: انقلاب اسلامی در سایه این سه عامل، امسال چهلمین سال پیروزی خود را با عزت و اقتدار و در کمال امنیت و آرامش و نیز با حضور پرشور و گسترده گروه های مختلف مردم در سراسر کشور جشن گرفت.
سردار ملک شاهکویی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای ضربه زدن به سه عامل اصلی پیروزی انقلاب و ماندگاری آن انجام می دهند که باید بیش از پیش مراقب توطئه های آنان باشیم.
وی تصریح کرد: اگرچه دشمنی استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب شروع شده و تا کنون نیز ادامه دارد و آنان هر چه در ذهن و توان خود داشتند از ترور، جنگ و تحریم به کار بسته اند، اما موفق نشدند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با یادآوری جنایت گروهک های تکفیری و داعش در برخی کشورهای همسایه از جمله سوریه، گفت: این گروهک ها توسط آمریکا و با هدف ضربه زدن به انقلاب اسلامی تشکیل و حمایت شدند.
سردار ملک شاهکویی افزود: با تیزبینی و درایت رهبری انقلاب و حضور رزمندگان مدافع حرم در این کشور، بساط داعش برچیده شد و اگر این اقدام انجام نمی شد، می بایست در خاک کشور با این گروهک ها می جنگیدیم.
وی اضافه کرد: امروز با شکست گروهک داعش، شاهد شکوفاهی، بالندگی، عزت و اقتدار نظام اسلامی در منطقه از یک طرف و افول استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ازسوی دیگر هستیم.
سردار ملک شاهکویی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بالاخص چهار هزار شهید گلستان و 137 شهید گمنام تدفین شده درشهرهای این استان، مجددا بر ضرورت حفظ و تقویت عوامل پیروزی انقلاب توسط گروه های مختلف مردم بویژه نسل جوان تاکید کرد و از آنان خواست تا قدر انقلاب و امنیت آن را بیشتر بدانند.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تفکر و روحیه انقلابی به این مرحله از عزت، سربلندی و اقتدار رسیده و باید با همین تفکر و روحیه به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد که لازمه آن دقت بیش از پیش در انتخابات ها توسط مردم است.
به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی دانشگاه گنبدکاووس نیز در این مراسم با یادآوری چهارمین سال تدفین دو شهید گمنام در این مرکز آموزش عالی و اثراث معنوی آن در فضای دانشگاه و دانشجویان و استادان، گفت: همه بایستی سیره اخلاقی، عبادی و سیاسی شهیدان بالاخص در حمایت از انقلاب و ولایت فقیه را الگوی خود قرار دهیم.
دکتر اکبر فخیره افزود: برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت دربین دانشجویان در روزهای 15 و 17 اسفندماه جاری 120 نفر از دانشجویان دختر و پسر درقالب دو کاروان راهیان نور، جداگانه به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم معنوی که امام جمعه و برخی مسئولان گنبدکاووس نیز حضور داشتند، یکی از راویان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهیدان پرداخت.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان از ابتدای پیروزی انقلاب تا الان 516 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.