به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز یکشنبه در جلسه شورای ثبت وقایع این شهرستان اظهار داشت: در هفت ماه گذشته سال جاری 771 مورد ولادت، 233 مورد فوت و 286 مورد ازدواج ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته اند و آمار طلاق در این مدت با 73 مورد افزایش داشته است.
وی افزود: آمار ولادت در هفت ماه گذشته امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 96 که 785 مورد بود 14 مورد کاهش داشته است.
اصغرپور گفت: از تعداد ولادت ثبت شده در سالجای 305 مورد در شهر و 466 مورد در مناطق روستایی اتفاق افتاده که به تفکیک جنسیتی 423 پسر و 348 مورد دختر هستند.
وی گفت: همچنین در این مدت 233 مورد فوت در این شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت مورد کاهش داشته است.
اصغرپور به آمار ازدواج شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در هفت ماه گذشته امسال 286 مورد ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده که 146 مورد در شهر و 140 مورد در مناطق روستایی اتفاق افتاده است.
فرماندار عجب شیر همچنین به آمار طلاق در هفت ماه گذشته امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت 73 مورد به ثبت رسید که در مقایسه مدت مشابه سال قبل که 37 مورد بود 36 مورد (حدود 100 درصد) افزایش داشته است.
اصغرپور گفت: هدف از تشکیل جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی، هم اندیشی به منظور بهبود ثبت وقایع حیاتی و ترسیم جایگاه این شهرستان در سطح استان است.
شهرستان عجب شیر با 71 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
**
کاروان راهیان نور عجب شیر به مناطق عملیاتی اعزام شدند
130 دانش آموز پسر عجب شیری در قالب کاروان راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.
فرمانده سپاه ناحیه عجب در مراسم بدرقه این کاروان گفت: دانش آموزان ضمن بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور و یادمان های شهید حیدری، شهید بروجردی و شهداء تمرچین با آرمان های شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.
سرهنگ محمد رضا هنرور با اشاره به جایگاه والای شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: امنیت و اقتدار کشور مرهون رشادت ها و جانفشانی های شهدا و ایثارگران است.
وی بر اهمیت و لزوم بازدید از مناطق جنگی کشور و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان اظهار داشت: دفاع مقدس درس ها و تجربه های بسیار ارزشمندی برای نسل امروز دارد و باید این دستاوردها را حفظ کرده و در انتقال آن به نسل جدید کوشا باشیم.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.