غلامحسن قزاق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مرزعه پرورش ماهیان خاویاری که نخستین مزرعه در شرق استان گلستان است، با سرمایه گذاری 18 میلیارد و 500 میلیون ریالی بخش خصوصی که 15 میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی می باشد، بزودی راه اندازی می شود.
وی، مساحت این مرزعه را چهار هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: تولید 10 تن گوشت و 200 کیلوگرم خاویار در سال از اهداف راه اندازی مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گنبدکاووس است که هم اکنون در مرحله اخذ تسهیلات می باشد.
قزاق اضافه کرد: براساس تحقیقات و بررسی های انجام شده، پرورش ماهیان خاویاری در آب های شور و نامتعارف در گنبدکاووس مقدور بوده و اداره شیلات از سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کند.
به گفته وی، برای پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب های نامتعارف ( شور و لب شور) در گنبدکاووس، سه موافقت اصولی دیگر نیز صادر شده است.
رییس اداره شیلات گنبدکاووس همچنین از وجود افزون بر 200 مزرعه و آب بندان پرورش ماهیان گرمابی به مساحت سه هزار هکتار در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال از این مزارع 9 هزار و 171 تن انواع ماهی گرمابی مانند 'فیتو فاک، کپور، آمور و بیگ هد' برداشت می شود.
قزاق ادامه داد: گنبدکاووس با تولید 60 درصد ماهیان گرمابی گلستان رتبه اول را در استان دارد و امسال با توجه به بارش های خوب، آبگیری مزارع و آب بندان های پرورش ماهیان به خوبی درحال انجام است.
به گفته وی، هم اکنون یک هزار نفر به طور مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم درحوزه پرورش ماهیان گرمابی در گنبدکاووس مشغول فعالیت هستند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.