به گزارش خبرنگار ایرنا ابراهیم کریمی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از مجموع این اعتبارات، 700 میلیارد ریال برای زیرساخت های جزیره آشوراده، 70 میلیارد ریال برای ادامه روند ساخت موزه روستایی پارک جنگلی قرق، 70 میلیارد ریال برای ساخت موزه میراث فرهنگی گنبدکاووس و 70 میلیارد ریال برای احیا و مرمت دیوار دفاعی گرگان است.
وی بیان کرد: طرح گردشگری آشوراده جزو وعده های سفر قبلی رییس جمهوری به گلستان بود که با تصویب 700 میلیارد ریال اخیر، فاز اول زیرساخت ها از قبیل احداث راه ها و پل های ارتباطی از ساحل بندرترکمن به این جزیره آغاز شد.
کریمی به آخرین وضعیت پروژه موزه روستایی قرق اشاره کرد و گفت:این پروژه از مصوبات سفر دولت نهم و دهم به استان بود که تخصیص قطره ای اعتبارات تکمیل آن در گذشته موجب تاخیر فراوان در راه اندازی آن شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: در صورت تخصیص به موقع اعتبار پیش بینی شده در سفر اخیر هیات دولت، فاز نخست این پروژه سال آینده با انتقال چند خانه روستایی به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر روحانی رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید 24 و 25 دی ماه به گلستان سفر کردند.
وی به برنامه های جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب به همراه جشن هنرمندان در گرگان و حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در تهران، از مهمترین برنامه های این ایام است.
3014/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.