مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: نیاز است فضای جدید موزه ای در استان ایجاد شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جلیل جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت ۱۱موزه استان تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی اظهار کرد: ۴موزه مشارکتی و خصوصی در استان در حال فعالیت است که هدفگذاری ایجاد ۳موزه تخصصی موزه مدرسه،موزه طب و موزه کودک در دستور کار است.
وی بابیان اینکه بازدید گردشگر از اماکن تفریحی،توریستی و تفرجگاههای استان طی سالجاری ۱۸ درصد رشد داشته است تصریح کرد:  بازدید از موزه های استان رشد ۲درصدی داشته که این میزان رشد ناچیز نشان میدهد نیاز است فضاهای جدید موزه ای در استان ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۴ هزار و ۸۹۵ نفر مجموع اقامت گردشگران  در مراکز اقامتی وهتل ها و مهمانپذیرهای استان طی ۷ماهه نخست سال است یادآور شد: ۲۵۱ هزار و ۴۲۶ نفر گردشگر در هتل های استان اقامت داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱درصد رشد داشته است.
وی همچنین ادامه داد: ضریب اشغال هتل های استان در مرداد ماه سالجاری ۷۵ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۹ درصدی دارد.
جباری بابیان اینکه ۱۶۰۴ اثر استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است افزود: ازاین آثار۲ اثرمربوط به انقلاب اسلامی،۷اثر طبیعی،۲۸ اثر ناملموس و معنوی،۶۶اثر منقول و ۱۵۰۱ مورد اثر غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
 وی با بیان اینکه  در سال مالی ۹۶، مرمت ۴۳ اشیا و ظروف فلزی و سفالی تاریخی ،۸۲ پروژه مرمت بنای تاریخی و پروژه  مطالعاتی در استان انجام شده اظهار کرد:  ۴محور کاوش باستان شناسی در استان انجام شده و تعیین حریم محوطه پایگاه حسنلو و دژ بسطام در مراحل نهایی در حال انجام است.
جباری گفت: ۴۰ پروژه مهم سرمایه گذاری گردشگری با میانگین پیشرفت ۵۰ درصد با سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال در حال اجراست که بااتمام این پروژه ها ۷۹۰ اتاق جدید به اتاق های اقامتی استان اضافه می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال ۳۲۲ مجوز جدید صنایع دستی در استان صادر شده است خاطر نشان کرد: هدفگذاری شده امسال ۲میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صنایع دستی استان صادر شود که تا به امروز ۴۰درصد این هدفگذاری تحقق یافته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.