مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف آشنایی بیشتر بهره برداران با ادوات، ماشین آلات و نهاده های جدید بخش کشاورزی و صنعت دام و طیور برپا می شود.
غلامعلی نورا افزود: گنبدکاووس و 6 شهرستان دیگر واقع در شرق استان گلستان ظرفیت بالایی در تولیدات بخش کشاورزی و دام و طیور دارند که آشنایی بهره برداران این منطقه با ادوات، ماشین آلات و نهاده های جدید کشاورزی و دامی گامی موثر در بهبود شیوه ها و راندمان تولید خواهد بود.
وی اضافه کرد: در برپایی این نمایشگاه، شرکت توسعه نمایشگاه های بین المللی اسپاد جم گلستان و سازمان های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و اداره کل دامپزشکی این استان به همراه سازمان توسعه تجارت ایران مشارکت دارند.
به گفته نورا، نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی حفاظتی، حفاظت از آب و خاک، نهاده ها و صنعت دام و طیور از دوم تا پنجم بهمن در خیابان امام خمینی جنوبی - خیابان شهید دستجردی جنب شرکت گاز برپا می شود.
در همین پیوند مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه های بین المللی اسپاد جم به عنوان مجری برپایی نمایشگاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در 41 غرفه باحضور برخی استان ها از جمله ' آذربایجان شرقی، سمنان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، کردستان، همدان و گلستان' برپا می شود.
فرهاد کفایی پور افزود: در این نمایشگاه علاوه بر استان های اشاره شده، نمایندگی برخی شرکت های خارجی در تولید ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی و صنعت دام و طیور از کشورهای 'ایتالیا، چین، کره جنوبی و آلمان' نیز حضور دارند.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در دو بخش کشاورزی حفاظتی، حفاظت از آب و خاک و نهاده ها و نیز صنعت دام و طیور در شرق گلستان به میزبانی شهر گنبدکاووس برگزار می شود.
کفایی پور گفت: شرق گلستان 57 درصد تولیدات دو بخش کشاورزی (زراعت) و دام و طیور استان را تامین می کند با این حال کم آبی و خشکسالی ها در این منطقه و مساله تامین امنیت غذایی از سوی دیگر، ضرورت استفاده از ماشین آلات و ادوات به روز دنیا، نهاده ها و نیز شیوه های نوین آبیاری می تواند به مصرف بهینه آب، افزایش راندمان تولید و جلوگیری از فرسایش خاک کمک کند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان، دارای 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و تعداد زیادی واحد دامی است و سالانه حدود یک میلیون تن معادل 20 درصد انواع محصولات بخش کشاورزی و دامی این استان را تولید می کند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.