به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که عصر دوشنبه برگزار شد، 16 طرح کشاورزی شامل کانال های اصلی آبرسان، کانال زهکشی اصلی، پل های لاین 2 و 4 مجتمع میگو، مزارع پرورش میگو و مرکز تکثیر و عمل آوری میگو افتتاح شد و چهار طرح تاسیسات زیربنایی فاز دوم مجتمع 6000 هکتاری میگو، مجتمع ماهیان خاویاری و فاز دوم زهکشی اراضی نیز کلنگ زنی شد
در مجموع 20 طرح در قالب 614 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتبار 19 هزار و 358 میلیارد ریال و اشتغالزایی 8451 نفر در سفر دوم دولت تدبیر و امید افتتاح و کلنگ‌زنی شد که 10طرح آن مربوط به شهرستان گمیشان است.
پرورش میگو از ظرفیت های مهم اشتغالزایی در گلستان است که تکمیل طرح های در دست اقدام شیلات در شهرستان گُمیشان علاوه بر افزایش درآمد اهالی، زمینه ایجاد فرصت های شغلی بیشتر را برای جوانان منطقه فراهم می کند.
سایت پرورشی گمیشان واقع در شمال غرب گلستان تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است.
به گفته کارشناسان شیلات، میگوی تکثیری در این مجتمع از نوع وانامی است، این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی 120 روز پرورش یافته و به وزن 15 گرم می رسد.
فصل پرورش میگو در مجتمع گمیشان اردیبهشت و فصل برداشت این آبزی مهر و آبان ماه است که امسال بیبش از 50 مزرعه پرورش میگو فعال بود.
گلستان در سال های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری به یکی از استان های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شد که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.
/1860/7333
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.