به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مناف هاشمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان گلستان که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری برگزار شد،گفت: در بخش های مختلف استان شاهد همگرایی و وحدت مطلوبی هستیم و قدم های موثری برای رونق تولید و صنعت در استان برداشته شده ولی با توجه به بنیه ضعیف استان، در برخی از حوزه‎ با دغدغه هایی روبرو هستیم.
هاشمی ادامه داد: در زمینه اعطای تسهیلات در حوزه رونق تولید رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده ایم.
وی به تعهدات دولت در خصوص زهکشی اراضی زراعی شمال و شرق استان گلستان اشاره کرد و گفت:با وجود آنکه دولت اجرای زهکشی در 22 هزار هکتار را در سفر اول ریاست جمهوری به گلستان متعهد شده بود اما تاکنون 33 هزار هکتار از راضی استان مشمول زهکشی شده اند.
وی ادامه داد: تاکنون 120 درصد و نزدیک به 750 میلیارد تومان در بخش مصوبات سفر گذشته دولت به گلستان هزینه شده است.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بخش اعظمی از مشکلات استان با سیاست گذاری کلان قابل حل شدن است.
اسداله قره خانی گفت: برای فیصله دادن به برخی از گرفتاری ها نیازمند سرمایه گذاری نجومی نیستیم بلکه با همین بودجه های محدود و با یک راهبرد و سیاست مناسب می توان به دستاورد های مناسبی رسید.
وی به عنوان نمونه به مصوبه هیات دولت در خصوص حمایت از توتون کاران اشاره کرد و گفت: در حالیکه در سال های گذشته توتون کاران باید مدتها منتظر خریدار می بودند و محصول و زحمت خود را به دلالان به صورت نسیه می دادند اما اکنون وارد کنندگان توتون ملزم هستند 20 درصد از تقاضای واردات خود را به خرید از توتون داخلی اختصاص دهند.
وی افزود: این موضوع سبب شکوفایی و رونق اقتصادی در این بخش شده و کشاورزان منطقه محصول خود را به صورت نقدی و چند برابر سال قبل به فروش می رسانند.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در کل استان گلستان و بخصوص شهرستان گرگان برای تامین منابع آب شرب و کشاورزی دچار تنگناه هستیم و برای رفع نگرانی در این زمینه احداث سد شصت کلاته در غرب گرگان باید در دستور کار جدی هییت دولت قرار بگیرد .
تربتی نژاد ادامه داد: سفرهای استانی هیات دولت علی الخصوص رییس جمهوری به مناطق مختلف کشور دارای برکات متعددی است .
وی گفت: اعتبارات تخصیصی در این سفرها می تواند شکاف های اقتصادی و عقب ماندگی های موجود در استان های کم برخوردارتر را جبران کند زیرا جبران برخی از عقب ماندگی ها در قالب بودجه های سالیانه ممکن نیست .
اختصاص منابع ارزی به استان ها برای تامین و واردات نهاده های کشاورزی بخصوص دان مرغ، رفع مشکلات موجود در بخش راه آهن ترانزیتی اینچه برون، ساماندهی توزیع و نظارت بر واردات اقلام کشاورزی، حذف واسطه گری در حوزه واردات اقلام ضروری، توجه به بخش تعاون در استان گلستان و حذف تبعیض در واردات نهاده های کشاورزی به خصوص سم و کود از جمله مباحث مطروحه از سوی فعالان اقتصادی در این جلسه بود .
به گزارش ایرنا استان گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت، هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا را در خود جای داده است، اراضی کم بازده و مستعد توسعه صنعت در شمال استان، راه اندازی 24 شهرک و ناحیه صنعتی و نیز منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت افزون بر دو هزار هکتار از جمله مزیت های استان برای توسعه سرمایه گذاری صنعتی است.
7333/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.