دکتر ابوالفضل طهماسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اگرچه استیضاح حق قانونی نمایندگان مردم در مجلس است اما بایستی به شرایط و حساسیت های زمانی نیز توجه شود.
وی ادامه داد: در شرایطی که کشور و نظام با انواع تهدیدهای خارجی و داخلی مواجه است، استیضاح را به صلاح جامعه علمی نمی دانم.
دکتر طهماسبی اضافه کرد: ایجاد فضایی آرام و بی تنش در دانشگاه ها از پیش شرط های ضروری برای توسعه علمی و فناوری در کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وجود حساسیت ها و بعضا تنش های سیاسی نامتعارف در محیط های دانشگاهی از موضوعات مهمی است که همواره انجام فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری را دشوار کرده است.
رییس دانشگاه گنبدکاووس، تغییرات زیاد مدیریتی را آفت آموزش عالی دانست و ادامه داد: این تغییرات سبب ایجاد اختلال در اجرای سیاست ها، برنامه ها، اهداف و برنامه های وزارت علوم و متعاقب آن دلسردی دانشگاهیان و غلبه روحیه یاس و سرخوردگی در آنها را به همراه دارد.
دکتر طهماسبی با تقدیر از اقدامات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مدت فعالیتش گفت: با وجود همه مشکلات و تنگناهای موجود، نگاه مثبت وزیر و مجموعه وزارت علوم، سبب ایجاد آرامش نسبی در دانشگاه ها و موجب رشد و پیشرفت علمی کشور شده است.
وی افزود: ایران درسال 2017 در میان 25 کشور برتر تولید کننده علم دنیا با 8،9 درصد رشد نسبی، رتبه اول را کسب کرد و دربین کشورهای منطقه نیز درهمه موارد علمی رتبه نخست را دارد.
این مقام مسئول همچنین از تلاش های دولت و مجلس شورای اسلامی برای مشارکت و ورود دانشگاه ها جهت حل مشکلات کشور قدردانی و برضرورت استمرار این همکاری ها تاکید کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.