به گزارش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز شنبه در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: این قانون بنابر نیاز سیستم آموزشی کشور به تصویب رسیده و قابلیت اجرایی دارد اما تاکنون عملیاتی نشده است.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: این قانون با هدف تجمیع متولیان مهارت آموزی در سطح کشور، یکپارچه سازی و تقویت مهارت آموزی به دانش آموزان و دانشجویان تدوین و به تصویب رسید.
احمدی لاشکی بروز رسانی کارگاه های آموزشی در هنرستان ها و دانشگاه ها و همچنین فعال سازی آزمایشگاه ها براساس آخرین فناوری ها را یکی از پیش نیازهای اجرای این قانون برشمرد.
وی تاکید کرد: نهادهای آموزشی و تعلیم و تربیت کشور اجرای قانون جامع مهارت را در اولویت قرار داده و بیش از این تعلل نکنند.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه ها وظیفه تامین و تربیت نیروی متخصص کشور را بر عهده دارند، گفت: حجم دانش آموخته های بیکار نشان می دهد که آموزش عالی در انجام این وظیفه موفقیت چندانی نداشته است.
احمدی لاشکی اضافه کرد: تنها وزارت علوم در این امر دخیل نیست بلکه دیگر ارگان ها نیز تقش دارند‌.
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خواستار تغییر نگاه دانشگاه ها شد و گفت: تنها در این صورت می توان از افزوده شدن آمار دانش آموختگان بی مهارت به جامعه جلوگیری کرد.
وی نظم بخشی به سیستم آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: 23 نوع مدرسه در سطح کشور فعالیت می کنند و نظم بخشیدن به این حوزه باید دنبال شود.
پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال برگزاری است.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.