به گزارش ایرنا عبدالرضا باقری، پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرحهای عمرانی مجتمع آموزش عالی گناباد، افزود: علاوه بر این خیران در حوزه های بهداشتی و تامین مشوق های دانشجویی مشارکت درخوری داشته اند.
وی توسعه علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور را از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید خواند و گفت: دولت توجه خاصی به این مساله دارد و در پنج سال گذشته 50 درصد کل تولیدات علمی تاریخ ایران در مراکز آموزش عالی تولید شده است.
وی توجه به ظرفیتهای منطقه ای و محلی و فناوری های دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور و جهت دهی آنها برای ایجاد اشتغال و توسعه پارکها و مراکز رشد در همه شهرستانها را دیگر رویکرد مهم دولت دوازدهم در حوزه آموزش عالی ذکر کرد.
باقری گفت: پرهیز از نگاه کمی گرایی و توجه خاص به توسعه کیفی در فعالیتها و تولیدات علمی مراکز آموزش عالی، رویکرد مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و در این راستا باید رشته های دانشگاهی متناسب با مزیتهای منطقه ای توسعه یابد.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اساتید و دانشجویان دانشگاهها باید علاوه بر تامین نیروی انسانی متخصص، ظرفیتهای بالقوه منطقه خود را به فعلیت درآورده و آن را به سمت کاهش معضل بیکاری، توسعه و رونق اقتصادی و کاهش مشکلات و آسیبهای اجتماعی جهت دهی کنند.
فرماندار گناباد هم گفت: در طرح آمایش سرزمینی، توسعه آموزش عالی از اولویتهای توسعه شهرستان است و گناباد از ظرفیتهای خاصی برخوردار و توسعه رشته های دانشگاهی متناسب با ظرفیتهای منطقه ای در این شهرستان ضروری است.
محمدعلی نبی پور با اشاره به ارتباط خوب دانشگاه با صنعت و کشاورزی در گناباد، خواستار افزایش اعتبارات توسعه زیرساختهای مجتمع آموزش عالی و رشته های تحصیلی دانشگاههای این شهرستان شد.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیتهای گناباد در حوزه های آموزش عالی و مشارکت خیران در این زمینه، توسعه زیرساختهای مجتمع آموزش عالی را از مطالبات مهم مردم و مسئولان منطقه دانست.
حمید بنایی گفت: اعتبارات قنوات شهرستان های گناباد و بجستان از 2 میلیارد ریال سال گذشته به حدود هشت میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت و باند فرودگاه گناباد ساخته و آمادگی فرود پروازهای سبک را دارد و ساخت ترمینال آن از هفته آینده آغاز می شود.
با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه طرح عمرانی شامل مجموعه ورزشی و بوستانهای جانبی و سردر مجتمع آموزش عالی گناباد با اعتبار 56 میلیارد ریال، در وسعت بیش از پنج هزار و 120 متر مربع به بهره برداری رسید.
مجتمع آموزش عالی گناباد دارای 2600 دانشجو، 22 رشته دانشگاهی و 31 عضو هیات علمی است.
12 هزار دانشجو در 12 دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان گناباد تحصیل می کنند.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.