به گزارش ایرنا سید رضا مُسلّمی عقیلی یکشنبه در نشست اعضای شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی گلستان به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان با گلایه از برخی افراد که عنوان می کنند واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان رونق چندانی ندارند، افزود: اکنون 30 درصد از واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تعطیل یا کم کار هستند که در شرایط عادی هم تولید کننده نبودند و علت تعطیلی 60 درصد آن ها به کم تجربه گی یا اختلافات درون مدیریتی برمی گردد.
مسلمی همچنین به برگزاری نخستین رویداد استارت آپی با محوریت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به منظور حمایت از واحدهای تولیدی مرتبط و فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی روزهای 27 تا 29 آذر ماه جاری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اشاره کرد و آن را فرصتی بویژه برای جوانان خواند.
همچنین مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان در این نشست گفت که در چله انقلاب اسلامی و همزمان با دهه فجر امسال یک هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در نواحی صنعتی استان بهره برداری یا کلنگ زنی می شود.
حجت الله خلیل زاده اظهار داشت: مراسم بهره برداری و کلنگ زنی از این طرح ها به طور همزمان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر کارکرد موثر رسانه های ارتباط جمعی در رفع مسائل و مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان به منظور جذب سرمایه گذار و رونق واحدهای تولیدی، گفت: ضروریست بیش از گذشته و به درستی از این ظرفیت در رونق صنعت منطقه استفاده شود.
همچنین در این نشست قائم مقام صدا و سیمای مرکز گلستان و مشاور رسانه ای استاندار ضمن تاکید بر استفاده از روش های نوین اطلاع رسانی در معرفی دستاوردهای اقتصادی در دهه فجر، ایده های پیشنهادی از جمله معرفی 40 واحد تولید کننده برتر، رونمایی از کتاب کارآفرینان برتر، برپایی تور صنعتی بازدید برای مسوولان روابط عمومی دستگاه ها و رسانه ها و تبلیغاتی محیطی را مورد بررسی قرار دادند.
طبق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان 23 شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک برای سرمایه گذاری آماده شده که تا پایان شهریور امسال 736 واحد در این بخش ها با سرمایه گذاری هشت هزار و 308 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 13 هزار و 519 نفر به بهره برداری رسید.
واحدهای فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک گلستان 27 درصد در بخش شیمیایی، 25 درصد در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی، 16 درصد در بخش فلزی، 9 درصد سلولزی، هفت درصد در بخش کانی غیرفلزی و بقیه در بخش برق و الکترونیک و نساجی و خدمات فعال هستند.
استان گلستان طبق سرشماری نفوس مسکن سال 1395 یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت را در 14 شهرستان جای داده و اقتصاد ساکنان آن بویژه در مناطق روستایی بر پایه کشاورزی استوار است.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.