به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، جانشین فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گفت: در یکی از این عملیات ها نیروهای این یگان برای مبارزه با صیادان غیرمجاز تعداد 250 رشته دام استخوانی و 5 شاخه لنگر بلاصاحب را جمع آوری و به پایگاه آشوراده انتقال دادند.
محافظ عبدالعلی لشکربلوکی اظهار داشت: در این عملیات همچنین 26 قطعه بچه ماهی خاویاری بصورت زنده از دامها جدا و در دریا رها شدند.
وی بیان کرد: در عملیاتی دیگر در حوزه استحفاظی آشوراده، خواجه نفس و گمیشان 450 رشته دام فلسدار و 23 شاخه لنگر بلاصاحب جمع آوری و 32 قطعه بچه ماهی خاویاری گرفتار در تور صیادان را به دریا انداختند.
جانشین فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان گفت که نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان از آغاز فصل صید امسال تاکنون بیش از 24 هزار رشته دام مخرب استخوانی و غضروفی غیر مجاز کشف کردند.
صید ماهیان استخوانی دریای خزر از 15 مهر آغاز شد و تا شش ماه ادامه خواهد داشت.
بخش عمده عملیات های یگان حفاظت شیلات گلستان در گمیشان، میانقلعه، آشوراده، خواجه نفس، خلیج فارس، نوار مرزی آبی و مناطق حساس شیلاتی مصب رودخانه ها انجام می شود.
صیادان مجاز به کمک 74 فروند شناور تورریز و طناب ریز و 57 شناور موتوری، تور پره را داخل آب انداخته و به کمک 67 تراکتور تورها را به ساحل می کشند.
گونه های هدف صید به طور عمده ماهیان سفید، کفال، کپور، کلمه و شگ ماهی است.
پارسال 254 تن ماهی استخوانی از آب های استان صید شد که 26 تن ماهی سفید، 215 تن ماهی کفال، 4/3 تن ماهی کپور و 9 تن سایر ماهیان بود .
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.