به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا عقیل ملکی فر در نشست خبری با موضوع آینده پژوهی و تاثیر آن بر چشم انداز شهری و استانی در گرگان اظهار داشت: آینده بی تردید در اختیار و سیطره صنایع خلاق است که بی توجهی به این مورد تاثیرگذار کشور را از پیشرفت ها و سودهای سرشار محروم خواهد کرد.
وی بیان کرد: گردشگری و اکوتوریسم یکی از بخش های مهمی است که با توجه به ظرفیت های فراوان کشور ورود صنایع خلاق به آن می تواند زمینه ساز تحول فراوان در اشتغال استان ها شود.
اساس ایجاد صنایع خلاق، انتشار دانش و اطلاعات است.
مشاور آینده پژوهی مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین بر لزوم توجه شهرها به هویت بخشی تاکید کرد و افزود: در آینده شهرها دارای هویت اختصاصی شده و مراحل اصلی تصمیم سازی به جای تمرکز گرایی به شهرها سپرده می شود و هر شهر بر اساس توانمندی و ظرفیت محیطی، توانایی رقابت و حضور در یک حوزه صنعتی را خواهد یافت.
ملکی فر ادامه داد: ورود آگاهانه به مباحث مرتبط با آینده پژوهی ، بخش زیادی از مشکلات آینده کشور در تقابل با این موضوع مهم و جهانی را از میان خواهد برد.
وی گفت: آینده پژوهان معتقدند شرایط و و تاریخ پیش روی ملت ها باید توسط شهروندان همان جامعه طراحی و ترسیم شود و نباید به انتظار وقوع رخدادها و شرایط بود.
وی همچنین از برگزاری اولین کنگره بین المللی آینده پژوهی و شهرهای آینده به میزبانی تهران در سال آینده خبر داد.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.