نجمه جهان تیغ در نشریه پیش به سوی کسب و کار نوشت: استان گلستان با افتتاح طرح بزرگ خط ریلی سراسری به دست 2 رئیس جمهور به پیشرفت و رونق اقتصادی صادرات امیدوار شد اما پروژه گسترده ای که چند سالی از افتتاح آن گذشته ولی تاکنون درصد بسیار پایینی از ظرفیت آن استفاده شده است؛ دلیل آن هم آماده نبودن انبارها و خط ریلی می باشد.
این در حالیست که با وجود اینکه نمی توان تاثیر واضح این خط ریلی در ترانزیت کالا و حمل و نقل بین المللی را نادیده گرفت و اینکه در ابتدای امر و با افتتاح این پروژه از مزایای فراوان استانی، منطقه ای و کشوری این پروژه صحبت می شد اما اکنون تقریبا بلا استفاده است.
تا به کی گلستان باید چوب بی تدبیری برخی را بِخُورد؟
مدیران با وجود اینکه دنیا به سمت شیوه های جدی اقتصادی پیش می رود اما همچنان شیوه رکود در عملکرد را پیش گرفته اند.
بازرگانان و صادر کنندگان گلستان با وجود پتانسیل های فراوانی که در زمینه صادرات دارند اما به دلیل مهیا نبودن بستر و زیر ساخت های اقتصادی مناسب به آتش ناکارآمدی برخی مدیران می سوزند.
وقتی در تصمیم گیری اقتصادی همه آنهایی که ذی نفع هستند حق تصمیم گیری را برای خود قائل می شوند و به مداخلات بی مورد و لابی های اقتصادی پنهان در تصمیم گیری برای صرف هزینه صورت می پذیرد بنابراین با اختلال در امور اقتصادی مواجه می شویم.
این اختلال و جریانات متعدد از نظرها، قوانین لحظه ای و بدون سیاست گذاری بلندمدت، نهایتا به اتلاف منابع و هزینه و از همه مهم تر زمان ختم می شود.
گویی حیف کردن امکانات و میل کردن هزینه ها و سیاست های مقطعی و بی هدف جز جدانشدنی مدیران اقتصادی است .
به راستی چه کسی مسئول توقف این تصمیمات متناقض و ناسازگار است.
وقتی ساختن چند انبار برای بازرگانان و صادر کنندگان باعث توقف و بلااستفاده ماندن پتانسیل خط ریلی سراسری شود. فکر می کنید چطور می توان گلستان را که دروازه ورودی به آسیای میانه است از سلطه محرومیت خارج کرد و به استانی اقتصادی و پر رونق تبدیل کرد.

* نشریه پیش به سوی کسب و کار اشاره ای به نظر مسوولان ذیربط در این رابطه نکرد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.