به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین علی خیرخواه روز پنجشنبه در همایش انقلاب اسلامی، وحدت دینی، وفاق ملی که به مناسبت هفته وحدت با شرکت ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی در فرمانداری کلاله برگزار شد گفت: رسول مکرم اسلام عصاره همه انبیای الهی است و وظیفه داریم در جهت معرفی ایشان تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه لازمه این امر تحلیل و پرداختن به مشترکاتی است که پیامبراسلام بر امت اسلام قرار داده است، افزود: شرایط امروز اقتضا می کند که علمای بزرگوار اسلام آنگونه که رسول اکرم (ص) تبیین فرموده اند، توطئه ها و انحرافات تحمیلی دشمنان اسلام را شناسایی و خنثی نمایند.
وی ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده است که برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان، مذهب را علیه مذهب قرار داده به تفرقه اندازی بپردازد.
وی تاکید کرد: دشمن با تمام توان وارد شده باورها و اعتقادات ما را هدف قرار داده است بر این اساس مسئولیت و رسالت ما روحانیون در برابر دشمنان سنگین شده است.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه احساس مسئولیت روحانیون نیاز جامعه جهانی است، افزود: شبکه های مجازی با برنامه های خود، باورها و اعتقادات مسلمانان را زیرسئوال برده مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار می دهد و بر ماست که در مسیر رسالت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و خنثی نمودن این توطئه دشمنان تلاش لازم را داشته باشیم.
حجت الاسلام خیرخواه اظهار داشت: با درایت مقام معظم رهبری هر روز بر اهمیت وحدت افزوده می شود و بر این اساس آیین های هفته وحدت در آمریکا، اروپا و شرق و غرب عالم برگزار می شود.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه رسول اکرم(ص) نسبت به هدایت امتش اصرار داشت، ادامه داد: ورثه انبیا بودن به لباس و قد و قیافه نیست.
حجت الاسلام خیرخواه اظهارداشت: همانطور که رسول اکرم (ص) در جهت هدایت امت خود اصرار می ورزیدند، علمای شیعه و سنی نیز اخلاق و سیره رسول خدا را باید سرلوحه خود قرار داده، به سراغ مردم بروند و در جهت حل مسائل و مشکلات آنان تلاش کنند.
به گزراش ایرنا، در ادامه این همایش، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله نیز گفت: برادران شیعه و سنی در برابر توطئه های دشمن ید واحده هستند و با قاطعیت این توطئه ها را با شکست روبرو می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مجید حسین پور با بیان اینکه کم و کیف برگزاری هفته وحدت در استان گلستان زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: وجود وحدت عملی بین مردم و روحانیون شیعه و سنی در این منطقه حاکی از توجهات مقام معظم رهبری است.
وی اظهار داشت: در جامعه اسلامی در هر جایگاه و لباسی که باشیم وظیفه بسیار خطیری در حفظ وحدت داریم.
امام جمعه بخش پیشکمر نیز با تاکید بر اینکه پیامبر خدا صاحب رسالت و معجزه است اظهار داشت: علما در دعوت به وحدت ومعرفی سیره نبوی نقش اساسی دارند.
آخوند محمد امین آدینه به توطئه های دشمن در ایجاد اختلاف بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان، توطئه های مختلفی را به اجرا می گذارد که این توطئه هابا روشنگری های صورت گرفته، بر امت واحده اسلامی تاثیری نداشته و با شکست روبرو شده است.
امام جمعه بخش پیشکمر احترام به علمای دین را از نشانه های عطوفت اسلامی دانست و گفت : اگر یک عالم به یک مذهب و یا به یک روحانی توهین روا دارد نشانگر تسلیم آن فرد در برابر دسیسه های دشمن است.
در ادامه این جلسه فرماندار کلاله نیز با اشاره به توطئه های استکبار و صهیونیزم جهانی ضرورت تشکیل جلسات هم اندیشی بین روحانیون تشیع و تسنن را مورد تاکید قرار داد.
محمد حمیدی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) با تاکید بر وحدت و یکپارچگی قشرهای مختلف مردم به پیروزی رسیده است.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بعنوان پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی، پیوسته شناخت و مقابله با توطئه های دشمنان را مورد تاکید قرار می دهند.
شهرستان کلاله با 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و مردم شیعه و سنی ساکن در این شهرستان آیین های هفته وحدت ( 12 تا 17 ربیع الاول ) را با شکوه برگزار می کنند.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.