ساجد خبر در ادامه نوشت: بارها گفتیم و نوشتیم و گزارش های خبری پخش شد که باید برای آمار بالای تصادفات در گلستان آسیب شناسی کرد اما کمتر گوشی برای شنیدن فریادهای رسانه ها و مردم تیز شد.
به شهادت مردم و رسانه ها در ماه های اخیر تصادفات متعددی در محور گرگان به پلیس راه نوکنده رخ داد که برخی از آنها دقیقا در محل بریدگی های احداث شده در اتوبان بود.
در این زمینه لازم به یادآوری است که از چند ماه قبل بدلیل تصادفات متعدد در محل بریدگی یساقی، بار ترافیکی این نقطه به بریدگی بعدی منتقل شده است تا تقاطع غیر هم سطح در ورودی یساقی احداث شود، اما پس از گذشت چندین ماه هنوز نشانه هایی از زیر یا رو گذر بودن آن برای مردم مشخص نیست چه رسد به اتمام پروژه ای که تنها با نصب یک تابلو عذرخواهی مردم را سر کار گذاشته اند.
از سوی دیگر و بنا بر تجربه ای که به صورت عینی و بدون هزینه نصیب مردم عادی هم شده است اینکه تمامی بریدگی های واقع در اتوبان های استان مازندران به حالت یوتِرن تبدیل شده و بی شک اثرات قابل ملاحظه ای در کاهش تصادفات در محل دور برگردان واقع در جاده ها داشته است.
آیا نمی توان این تجربه را در غرب گلستان عملیاتی نمود؟
آیا باید هر روز تصاویری ناراحت کننده از محل بریدگی ها در محورهای غرب گلستان در فضاهای مجازی منتشر شود و کارشناسان امر در توجیه آن، راننده و خواننده و خودرو ساز و دست فروش و بقال و آسمان و زمین را در لیست علت وقوع حادثه ثبت کنند، جز به روز نبودن دور برگردان ها و بی توجهی متولیان راه های گلستان را؟
اندکی تامل کنید. شاید فردا و فرداها نوبت به انتشار تصویر خودروی من و شما هم برسد.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.