دکتر مهرداد بابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این روز 4 عملیات اورژانس هوای درشهرستان طالقان و جاده کرج - چالوس انجام شد.
وی ادامه داد: ساعت 9:56 صبح دیروز در شهرستان طالقان دختر 14 ساله در ارتفاعات این شهرستان سقوط کرد که دچار ضربه سر و شکستگی های متعدد شد که در اولین ماموریت اورژانس هوایی به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال یافت و تحت درمان و جراحی قرار گرفت.
این مسئول با اشاره به اینکه جاده کرج- چالوس نیز با شرایط ویژه ترافیک سنگین و یک طرفه شدن در بعد از ظهر جمعه سه عملیات دیگر را رقم زد افزود: ساعت 16:28 براثر برخورد یک دستگاه خودروسواری 206 با کوه در منطقه حسنکدر، جوان 19 ساله ای به شدت از ناحیه سر و ستون فقرات آسیب دید و با کاهش هوشیاری مواجه شد.
بابایی گفت: این مصدوم در منطقه ری زمین به بالگرد اورژانس تحویل داده شد و حین دریافت خدمات درمانی ویژه حفظ حیات به بیمارستان البرز منتقل شد و بلافاصله تحت جراحی و درمان قرار گرفت.
وی ادامه داد: درحادثه دیگر ساعت 18:28 مرد 43 ساله ای در اثر زنبور گزیدگی دچار شوک انافیلاکسی
( حساسیت شدید) در وضعیت حاد قلبی تنفسی و کاهش هوشیاری شد که بیمار توسط کارشناسان پر تلاش در پایگاه جاده ای اورژانس 115 در گچسر، تحت درمان های ویژه قرار گرفته و پس از تحویل به بالگرد در کمترین زمان ممکن به بیمارستان البرز منتقل شد.
به گفته بابایی، همزمان با این ماموریت، ساعت 18:45 ، براثر برخورد یک دستگاه خودرو 206 با 3 نفر عابر پیاده در جاده کرج چالوس، حدفاصل درده و ماهان، عابران و راننده خودرو مصدوم شدند.
این مسئول بیان داشت: 3 تن از این مصدومان ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی توسط آمبولانس اورژانس به ری زمین و سپس با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان البرز منتقل شدند ویک نفر نیز توسط آمبولانس به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل و بستری شد.
با توجه به فرارسیدن شهریور ماه و روزهای پایانی سفرهای تابستانی جاده های البرز پر ترافیک و پرحادثه تر خواهد شد.
به گفته پلیس راه بنابراین رانندگان که قصد تردد از جاده های این استان را دارند می بایست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.