محمود فرمانی روز شنبه به ایرنا اعلام کرد: از جمله این ممنوعیت ها نصب ترامپولین های تک نفره به عنوان اسباب بازی در پارک ها و شهربازی ها بوده که دلیل آن خطر بالای استفاده مکرر و فرسودگی زودهنگام این تجهیزات است.
وی با اشاره به این که ترامپولین های تک نفره (در زبان عام به تشک پرش درجا و بپر بپر شناخته می‌ شود) تنها یک اسباب بازی با کاربرد خانگی است، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی برای کودکان و نوجوانان، در صورت مشاهده استفاده از این دستگاه در مکان های عمومی، نسبت به توقیف آن و برخورد قانونی اقدام می شود.
وی همچنین از بازرسی های ادواری و سرزده از تجهیزات مستقر در شهربازی ها، زمین های بازی و پارک ها خبر داد.
مدیرکل استاندارد گلستان به کنترل و نظارت بر ایمنی جایگاه های CNG در سطح استان و بازرسی های ادواری نیز اشاره کرد و گفت: استان 58 جایگاه عرضه سوخت سی ان جی دارد که 38 جایگاه دارای ایمنی لازم و مابقی فاقد تاییدیه استاندارد است و این 20 جایگاه باید تا پایان آذر امسال نسبت به اخذ تاییدیه رفع نواقص اقدام کنند.
به گفته وی، تمامی جایگاه های استان که تاییدیه اولیه رفع نواقص بحرانی را دریافت کرده اند، باید هر سال مورد بازرسی قرار گیرند.
وی اضافه کرد: در صورتی که شهروندان موارد ناایمن و غیر استاندارد در جایگاه های CNG مشاهده کردند، موضوع را از طریق سامانه 1517 به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند تا پیگیری شود.
فرمانی، همچنین از شناسایی یک مورد جعل نشان استاندارد بر روی فرآورده 'نمک دریا' در مراکز عرضه شهر گرگان خبر داد و گفت: این محموله توقیف و متخلفین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع شدند.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری سه مورد جعل نشان استاندارد در استان کشف شده که با متخلفین برخورد قانونی و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.