به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه گرگان افزود: امروز شاهد برخی از تحریم ها و تهدیدات هستیم که به دور از انسانیت است، به طوری که دست به تحریم دارویی در برخی کشورها مانند یمن زده و مردم بیگناه آن را به بدترین روزگار تبدیل کرده است و حتی از جنگ بیولژیک هم استفاده می کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که آمریکا سعی دارد به طرق مختلف بویژه از افغانستان و مرزهای غربی تکفیری ها را وارد ایران نماید، خاطرنشان کرد: وقتی این تکفیری ها در نیجریه عزاداران اربعین را به گلوله می بندند و به شهادت می رساند، مشخص است به هیچ چیزی رحم نمی کند.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: حوادث نیجریه تحت نظر عربستان سعودی و دلارهای نفتی آنان انجام می شود و کشورهایی که مدعی دموکراسی و آزادی هستند، خود دست به چنین جنایاتی می زنند.
نورمفیدی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل نیز گفت: راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان، پدافند غیر عامل خوبی در برابر تهدیدات دشمنان است و با توجه به این که دشمن از سوی خلیج فارس ما را در تهدید و تحریم قرار می دهد، این نقطه محل امنی برای تامین نیازهای کشور و ایستادگی در برابر این تحریم ها است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: با توجه به این شرایط، دولت بایستی به این نقطه از کشور برای مقابله با آفندهای دشمن توجه ویژه ای نماید و این توجه می تواند در توسعه استان نیز موثر واقع شود.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: دشمن به غیر از تهدیدات نظامی، تهدیدات دیگری علیه ایران و سایر کشورها انجام می دهد که ایستادگی و مقاومت در برابر آنها همان مساله پدافند غیر عامل است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی و شرکت میلیونی مردم کشورهای مختلف جهان در این مراسم، تصریح کرد: بدون شک این حرکت، آثار و برکات زیادی در پی دارد و همین حرکت نشان دهنده مستمر بودن راه امام حسین (ع) است.
آیت الله نورمفیدی یادآور شد: عشق و علاقه در این ایام، در مناسبت های دیگر کمتر دیده می شود و مردم با شور، عشق، معرفت و آگاهی و به منظور وحدت امت اسلامی در این پیاده روی شرکت می کنند.
امام جمعه گرگان افزود: رسانه های خارجی سعی کردند که چیزی از این مراسم بیان نکنند و یا با مطالب خود حاشیه ای بر این مراسم اضافه کنند، اما شکوه و عظمت این حضور، آنان را در اهدافشان ناکام گذاشت.
آیت الله نورمفیدی فرا رسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را در روزهای آخر ماه صفر تسلیت گفت و اظهار داشت: رحلت حضرت محمد (ص) براساس برخی روایات، شهادت بوده که این تعبیر به واقعیت نزدیکتر می باشد.
/1860/3014
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.