محمدرضا جامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از ابتدای امسال افزون بر پنج هزارتن گوشت مرغ از پرورش دهندگان استان خرید و ذخیره شده بود که سه هزار و 800 تن آن در دوره های مختلف به منظور تنظیم بازار در داخل گلستان و سایر استان ها عرضه شد.
به گفته وی، بیشترین عرضه مرغ منجمد براساس مصوبه تنظیم بازار در فصل تایستان امسال بود.
به گزارش ایرنا استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با داشتن اقلیم مناسب از قطب های پرورش و تولید مرغ در کشور است که در تامین گوشت مرغ موردنیاز استان ها به ویژه تهران و خراسان رضوی تاثیرگذار است.
اکنون گوشت مرغ کشتار روز با قیمت هر کیلوگرم 95هزار ریال در فروشگاه های گلستان عرضه می شود.
مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: هم اینک از مجموع مرغداری های استان 200 واحد با جوجه ریزی 9 میلیون قطعه فعال است.
غلامعلی هلاکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اقدام های دستگاه های مرتبط برای تداوم فعالیت واحدهای پرورشی در گلستان، اکنون مشکلی از بابت تامین نهاده های مورد نیاز طیور وجود ندارد.
به گفته وی، نهاده های موردنیاز پرورش مرغ در واحدهای فعال استان روزانه بین یکهزار و 500 تا دو هزار تن است.
طیق گزارش اسفند ماه 96 معاونت بهبود تولید دامی جهادکشاورزی، گلستان 966 مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از 28 میلیون قطعه در سال دارد که 7 درصد ظرفیت کشوری را شامل می شود.
براساس این گزارش ارزش تولیدات این صنعت در استان افزون بر 21 هزارمیلیارد ریال است که بیش از 30 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی منطقه را شامل می شود.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.