به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین متمرکز آغاز انتخابات شورای دانش آموزی مدارس گنبد که روز سه شنبه در دبیرستان تیزهوشان دوره اول شهید مهدی عسگری این شهر برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان، شوراها را فرصتی مناسب برای تمرین مسئولیت پذیری دانش آموزان دانست.
فرج الله رزاقی گفت: شوراهای دانش آموزی همچنین ظرفیت خوبی برای مشارکت تمامی دانش آموزان با کادر اداری و آموزشی مدرسه در قالب کارگروه های چهارده گانه آن برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت است.
وی اضافه کرد: دانش آموزانی که عضو شورای دانش آموزی مدرسه می شوند بایستی با ارائه پیشنهادها و انتقادهای سازنده برگرفته از رای و نظر دیگر دانش آموزان، نقش موثری در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت داشته باشند.
رزاقی تصریح کرد: تقویت روحیه مطالبه گری در دانش آموزان برای بیان نقطه نظرات یا مسائل و مشکلات از دیگر کارکردهای شوراهای دانش آموزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر آموزش و پرورش گنبد همچنین گفت: از افزون بر 70 هزار دانش آموز این شهرستان در سه مقطع تحصیلی 55 هزار نفر آنان که در پایه سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم مشغول تحصیل هستند، در انتخابات شوراها شرکت می کنند.
رزاقی افزود: براساس آیین نامه انتخابات شورای دانش آموزی، مدارس با کمتر از 250 دانش آموز دارای پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل، مدارس دارای 250 تا 350 دانش آموز دارای هفت عضو اصلی و دو عضو علی البدل و مدارس بالای 350 دانش آموز نیز دارای 9 عضو اصلی و دو عضو علی البدل خواهند بود.
وی اضافه کرد: شورای دانش آموزی دارای 14 کارگروه با موضوعات مختلف از جمله ' قرآن و عترت، فرهنگی و هنری، ورزشی، فضای مجازی، سبک زندگی اسلامی، حمایت از کالای ایرانی، ورزشی، گردشگری، بهداشت، کتابخانه و مناسبت ها' است.
رزاقی گفت: دانش آموزان می توانند با عضویت در یک یا چند کارگروه، به انجام فعالیت های تخصصی در مدرسه بپردازند.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.