به گزارش خبرنگار ایرنا هادی هاشمیان روز یکشنبه در جمع تولیدکنندگان شهرک صنعتی علی آباد کتول اظهار داشت: دستگاه قضایی با کارشناسان، کارمندان، مدیران و مسئولانی که در مسیر تولید و فعالیت فعالان اقتصادی استان، سنگ اندازی می کنند با قاطعیت برخورد کرده و برای آنان پرونده قضایی تشکیل می دهد.
وی از تولید کنندگان خواست، چنانچه در هر اداره و سازمانی با چنین افرادی مواجه شدند آنان را با مستندات به دادسراها معرفی کنند تا برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شود.
وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در دادگستری کل استان نیز تشکیل شده و آماده رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی تولیدکنندگان است.
هاشمیان، ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به پرونده واحدهای تولیدی در دادگستری ها را از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان برای حمایت از تولید برشمرد و گفت: به قضات مستقر در این شعب هم آموزش های تخصصی داده شده است.
رییس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از تشکیل برخی پرونده ها در محاکم به علت اعتماد بیجا بخصوص در مسائل مالی، خطاب به فعالین اقتصادی، تصریح کرد: فعالین این حوزه باید دارای مشاوران حقوقی برجسته باشند و هر داد و ستدی را باید با حضور شاهد و عقد قرارداد انجام دهند.
به گفته هاشمیان واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری های استان و مشاوره تلفنی 129 نیز آماده ارائه خدمات مشاوره هستند.
رییس کل دادگستری گلستان در ادامه به حادثه درگیری شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان پارک ملی گلستان که منجر به جان باختن یک محیط بان شد، اشاره کرد و گفت: اجازه نمی دهیم افرادی با بی پروایی به جان کسانی که حافظ محیط زیست و منابع طبیعی استان هستند متعرض شده و آزادانه رفت و آمد کنند.
هاشمیان ادامه داد: تعامل خوبی بین دستگاه های قضایی و انتظامی استان های گلستان و خراسان شمالی بویژه در این پرونده وجود دارد و بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.
3014/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.