به گزارش ایرنا هادی مقیمی عصر روز سه شنبه در نشست کمیته حفاظت از اراضی دولتی و ملی افزود: با توجه به حساسیت‌های موجود در خصوص اراضی ملی و نیز حفاظت از منابع خاک باید با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط، روند تخریب‌های گسترده کنترل شود.
وی اضافه کرد: به‌دلیل توسعه حریم شهر، انتقال اسناد به اداره راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته و به‌صورت جدی با تخلفات احتمالی در این خصوص برخورد خواهد شد.
فرماندار اردکان یکی از معضلات موجود در حوزه منابع طبیعی و محیط ‌زیست را ذرات معلق ناشی از تردد وسایل و ماشین‌آلات در مسیرهای غیرمجاز و نیز برداشت‌های غیرقانونی معادن عنوان کرد و بیان داشت: تمام ماشین‌آلات سنگین در این مناطق ملزم به نصب سیستم مکان‌یاب شده و با ایجاد مرکز مانیتورینگ، تردد این وسایل و تخلفات احتمالی آن‌ها پایش خواهد شد.
مقیمی گازرسانی به کوره‌های آجرپزی را از مهم‌ترین اقدامات در کاهش منابع آلایندگی دانست و گفت: برداشت‌های غیرمجاز از اراضی ملی و دولتی از مهم‌ترین دغدغه‌هاست و با الزام این واحدها به حصارکشی و تعیین محدوده‌های مجاز برداشت، مشکل را کاهش خواهیم داد.
وی با اعلام تردد غیرمجاز کامیون‌ها به عنوان یکی از منابع بزرگ ایجاد ریزگرد در منطقه خاطرنشان کرد: معدن‌داران طی نشستی ملزم به بهبود مسیرهای تردد و آسفالت آن خواهند شد و با معادن و سنگ‌شکن‌هایی که نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکنند با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
اردکان 70 معدن فعال دارد و با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی**انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.