به گزارش چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، مسلم محمدیاران با اشاره به سیاست دستگاه قضایی استان در حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: 17 قطعه از اراضی واقع در محدوده موسوم به تخت میرزا که بخش عمده آن جزو اراضی ملی و مابقی از اراضی اختلافی میان اهالی آن منطقه است، از تصرف متعرضان به اراضی ملی و منابع طبیعی خارج و به بیت المال عودت داده شد.
وی گفت: این اقدام در راستای حفظ حقوق عامه و نیز حراست و حفاظت از حقوق بیت المال و به منظور پیشگیری از تداوم نزاع های دسته جمعی که در گذشته درخصوص این اراضی به وقوع پیوسته است، صورت گرفت.
محمد یاران با اشاره به خبر بازداشت سه نفر و تشکیل پرونده قضایی برای آنها در این خصوص افزود: اراضی موسوم به تخت میرزا در محدوده جغرافیایی سه شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان واقع شده است که از سالیان دور به جهت تصرفاتی که از سوی تعداد محدودی از متخلفان در این اراضی صورت گرفته منشا نزاع و درگیری های بسیاری بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن هشدار جدی به متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در کل استان گفت: دستگاه قضایی در حراست و حفاظت از حقوق عامه و نیز حقوق بیت المال بدون ذره ای مماشات با متخلفان برخورد قانونی و قاطعانه خواهد داشت.
در 6 ماه نخست سال گذشته 9 هزار و 665 متر مربع از اراضی دولتی خراسان شمالی رفع تصرف شد که بیشترین رفع تصرفات مربوط به شهرستانهای بجنورد و گرمه بوده است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.