هنرمندانی مثل عطاء الله صفرپور برای عموم کمتر آشنا هستند مگر این که مردم آنها را از طریق نقش‌ هایی که در فیلم‌ های سینمایی یا مجموعه‌ های تلویزیونی ایفا کرده‌ اند، به ‌خاطر بیاورند.
صفرپور در چند فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی بازی کرده بود که از آن جمله می توان به فیلم «ابر و آفتاب» به کارگردانی محمود کلاری و «دختری به نام تندر» حمیدرضا آشتیانی اشاره کرد.
آخرین تجربه ‌بازیگری او به سری چهارم سریال «پایتخت» و مجموعه «گلشیفته» باز می‌گردد. بسیاری او را با نقش خاطره‌ انگیز مرده‌ شور در سریال پایتخت به ‌خاطر می‌ آورند.
محسن تنابنده بازیگر اصلی سریال پایتخت درباره صفرپور و تجربه بازی و همکاری با او می‌ گوید: «صفرپور از کسانی بود که به باورپذیری سریال پایتخت کمک کرد. از معدود هنرمندانی بود که در شرایط سخت کاری هیچ‌ گاه اعتراضی نمی‌ کرد. از صبح که خبر درگذشت او را شنیدم، به یاد سکانسی می ‌افتم که او در پایتخت نقش مرده‌ شور را بازی کرد.»
تنابنده می‌ گوید: «وقتی او را برای این نقش انتخاب کردیم، به صفرپور گفتم نقشی که برای شما انتخاب شده نقش بلندی نیست، اما او نقش را پذیرفت چون می‌ گفت که خیلی دوست دارم در نقش مرده‌ شور بازی کنم.»
وی درباره نقش و تأثیر بازیگران تئاتری مثل صفرپور در مجموعه‌ های تلویزیونی می ‌گوید: «هر کسی براساس اثری که دارد تولید می‌ کند، بازیگرانش را انتخاب کرده و تلاش می ‌کند که کوک او را با مجموعه هماهنگ کند. خیلی از بازیگران سخت کوکشان عوض می‌ شود اما بازیگری مثل صفرپور چون از تئاتر روحوضی آمده بود و تجربه کارهای بسیار سخت تئاتری را داشت، بسیار منعطف بود و خیلی زود کوک خودش را عوض می ‌کرد و با بقیه هماهنگ می ‌شد و می‌ توانست هر نقشی را بازی کند.»
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.