صبحانه‌های ترکی در سراسر دنیا معروف‌اند. چای ترکی، پنیر، تخم‌مرغ، سبزیجات تازه، پنیر، زیتون سیاه، زیتون سبز، مربا، عسل، کره، گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل و انواع نان‌ها مانند نان‌های شیرین، نان‌های مغزدار و حتی گزینه‌های جالب‌تر مانند کاتمر که پنکیک‌ شیرین ترد با پسته و خامه لخته شده است، از اجزای مهم این صبحانه هستند.

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است. داشتن یک صبحانه‌ی خوب و باکیفیت در سفر نیز به شما کمک می‌کند تا سلامت خود را در طول سفر حفظ کنید و باانرژی و لذت روز خود را بگذرانید. اگرچه عموماً هتل‌ها صبحانه سرو می‌کنند؛ اما در سفر به استانبول به شما توصیه می‌کنیم که به یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های خوب شهر بروید و طعم صبحانه‌ی خوش‌طعم ترکی را بچشید.

 

صبحانه سنتی ترکی چیست؟

صبحانه‌های ترکی در سراسر دنیا معروف‌اند. چای ترکی، پنیر، تخم‌مرغ، سبزیجات تازه، پنیر، زیتون سیاه، زیتون سبز، مربا، عسل، کره، گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل و انواع نان‌ها مانند نان‌های شیرین، نان‌های مغزدار و حتی گزینه‌های جالب‌تر مانند کاتمر که پنکیک‌ شیرین ترد با پسته و خامه لخته شده است، از اجزای مهم این صبحانه هستند. 

 

 

تخم‌مرغ جز جدانشدنی از صبحانه‌های ترکی است که در انواع مختلفی مانند آب‌پز، سرخ‌کرده و یا در غذاهایی مانند «منمن» سرو می‎‌شود. اگر با تهیه‌ی بلیط تهران استانبول به این شهر زیبا سفر کردید، از صبحانه‌های ترکی غافل نشوید.

 

کافه   Dukkan Galata

این کافه یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه در استانبول است. کافه گاتالا در منطقه‌ی اروپایی استانبول قرار گرفته و در سرویس‌دهی بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند. طعم و کیفیت در کنار سرعت بالای آماده شدن صبحانه از مواردی است که این کافه را منحصربه‌فرد می‌کند. صبحانه‌های گیاهی مخصوص افراد گیاهخوار و همچنین صبحانه‌های عاری از گلوتن برای افرادی که در رژیم هستند، از دیگر مواردی است که باعث شهرت این کافه شده است.

هرچند قیمت‌ها در این کافه اندکی بالاتر است؛ اما این قیمت‎ها کاملاً متناسب با سطح خدمات ارائه‌شده است. از سوی دگر ازآنجایی‌که این کافه در نزدیکی برج گاتالاست، شما می‌توانید پس از صرف صبحانه به این مکان تاریخی هم سر بزنید. کافه گاتالا در محله‌ی Beyoglu قرار گرفته و ساعت کار آن از ۸ و نیم صبح تا شش بعدازظهر است.

 

 

ناملی گورمه، کاراکوی Namli Gurme

یکی از بهترین مکان‌ها برای صرفه صبحانه ترکی است. این رستوران قدیمی بیش از 40 سال است که فعال است و صبحانه‌های خوش‌طعم در آن سرو می‌شود. ناملی گورمه بیشتر به خاطر پاستیرمای (گوشت گاو پخته شده) که با تخم‌مرغ سرخ شده یا ساده سرو می‌شود، معروف شده است. نکته‌ی جالب در مورد این رستوران این است که هم افراد محلی و هم گردشگران به آن سر می‌زنند و از منوی صبحانه‌ی اصیل و خوش‌طعم آن راضی هستند.

اگر در محله‌ی سلطان احمد اقامت دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به مدت 30 دقیقه از اقامتگاه‌ خود تا این رستوران پیاده‌روی کنید و از مناظر زیبا لذت ببرید و سپس با سفارش یک صبحانه‌ی ترکی خوش‌طعم در رستوران ناملی گورمه، روزی عالی برای خود بسازید.

 

معرفی بهترین مکان‌ها برای صبحانه خوردن در استانبول (2)

 

معرفی کافه Velvet Café

یکی دیگر از کافه‌های مهم و معروف در استانبول و در نزدیکی برج گاتالا که صبحانه‌های خوش‌طعم سرو می‌کند، Velvet Cafe است. در این کافه صبحانه‌هایی برای افراد گیاهخوار و دارای رژیم گلوتن ارائه می‌شود. کیک‌ها و قهوه‌‌های این کافه نیز بسیار معروف است و به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً امتحانشان کنید. کیفیت بالای صبحانه و سرویس‌دهی خوب کارکنان آن، باعث شده تا این کافه بسیار شلوغ باشد و برای صرف صبحانه در آن نیاز به رزرو میز وجود دارد. کافی است با خرید بلیط چارتر به استانبول سفر کنید و علاوه بر لذت بردن از دیدنی‌های بسیار این شهر، طعم خوش صبحانه‌ی ترکی را نیز تجربه کنید.

 

خانه ون، جهانگیر Van Kahvaltı Evi, Cihangir

برای صرف یک صبحانه‌ی سنتی ترکی و تجربه‌ی آن به شکلی کاملاً سنتی و محلی به خانه ون، جهانگیر سر بزنید. در این مکان صبحانه به سبک کردی و غذاهای محلی تازه و طبیعی از فلات شرقی آناتولی سرو می‌شود. از صبحانه‌های پرطرفدار این مکان می‌توان به صبحانه کردی کاووت، میرتوگا (تهیه شده از کره و گردو) و جاجی اشاره کرد.

 

 

خانه ون، جهانگیر که در نظرسنجی یک سایت معروف آنلاین به‌عنوان بهترین مکان برای صرف صبحانه در استانبول انتخاب شده است، انواع پنیرها ازجمله پنیر گیاهی از وان، پنیر تولوم که در پوست گوسفند تهیه شده و گروی کارس را نیز برای مهمانان خود سرو می‌کند.

 

فریکوی ارگانیک پازار Ferikoy Organik Pazar

فریکوی ارگانیک پازار برای صرف صبحانه یک گزینه‌ی محبوب است. این مکان بازار کشاورزان است و در آن گوزلمه ترکی به‌عنوان یک صبحانه سنتی به فروش می‌رسد. این مکان تنها در روزهای شنبه باز است و شما می‌توانید در صبح شنبه به بازار کشاورزان محلی بروید و گوزلمه‌ای که زنان محلی درست می‌کنند را نوش ‌جان کنید.

 

گوزلمه‌های فریکوی ارگانیک پازار طعمی فوق‌العاده دارند. به‌خصوص به شما توصیه می‌کنیم که گوزلمه با پنیر و سیب‌زمینی را حتماً امتحان کنید. گوزلمه‌ و سیمیت از معروف‌ترین و محبوب‌ترین صبحانه‌هایی هستند که در بازارهای محلی و توسط زنان محلی طبخ می‌شوند و به فروش می‌رسند. به شما توصیه می‌کنیم اگر با خرید بلیط لحظه آخری به استانبول سفر کردید، به‌جز صرف صبحانه در کافه‌ها و رستوران‌های خوب استانبول از میل کردن این صبحانه‌های خوش‌طعم خیابانی نیز غافل نشوید.

 

معرفی بهترین مکان‌ها برای صبحانه خوردن در استانبول (3)

 

کافه   Istanbul Baking Company

 

کافه Istanbul Baking Company از ساعت 8 صبح باز می‌شود و تا ساعت 10 شب در حال خدمات‌رسانی به مشتریان است. شما در این کافه می‌توانید انواع نان، شیرینی، کروسان، کیک و کوکی و همچنین قهوه‌های خوش‌طعم را میل کنید. قیمت‌ها نیز در این کافه بسیار مناسب است و شما تنها با 2 یورو می‌توانید یک صبحانه‌ی باکیفیت میل کنید. ازآنجایی‌که این کافه در محله karakoy قرار دارد، می‌توانید هنگام میل کردن صبحانه‌ی خود از منظره‌ی دریا نیز لذت ببرید.

 

کلام آخر

یک صبحانه‌ی خوب و باکیفیت می‌تواند یک روز خوب و پرانرژی را برای شما تضمین کند. در استانبول صبحانه وعده‌ی مهمی به شمار می‌آید. صبحانه‌های ترکی پر از طعم‌ها و رنگ‌های متنوع‌اند که اشتهای هرکسی را باز می‌کند. کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری در شهر استانبول صبحانه‌های محلی خوش‌طعم سرو می‌کنند. به‌جز کافه‌ها و رستوران‌ها، در بازارهای محلی نیز صبحانه‌ها و نان‌های سنتی خوش‌طعم به فروش می‌رسد.

در این نوشته چندین مورد از مهم‌ترین مکان‌هایی را که در سفر به استانبول می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و صبحانه‌های خوشمزه ترکی بخورید، معرفی کردیم. به‌جز این موارد کافه‌ها و رستوران‌هایی همچون دوگاچیز گرمت بی‌اوغلو، یگیت بی‌اوغلو و طعم دو قاره نیز از مکان‌های معروفی هستند که در آن‌ها می‌توانید طعم خوب صبحانه‌ی ترکی را تجربه کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.