در این مطلب، درباره مهم ترین نکات پیش از سفر به استانبول اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه دادیم. اگر شما هم علاقه مند به سفر به این شهر زیبا و پرجاذبه هستید، می توانید از طریق وب سایت معتبر فلای تودی، نسبت به رزرو هتل در استانبول اقدام کنید.

استانبول یکی از شهرهای توریستی واقع در کشور ترکیه است که همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. این شهر با داشتن جاذبه های مختلف تاریخی و همچنین مراکز خرید و امکانات رفاهی مطلوب، توانسته است رضایت حداکثری مسافران را جلب کند؛ اما پیش از سفر به این شهر، باید برخی اطلاعات لازم را کسب کرده باشید تا سفری خاطره انگیز را تجربه کنید. در این مطلب، قصد داریم درباره نکات مهم پیش از سفر به استانبول و همچنین رزرو آنلاین هتل استانبول صحبت کنیم.

 

 

آشنایی با مناطق آسیایی و اروپایی استانبول

شهر استانبول با داشتن مساحتی بالغ بر ۵۳۴۳ کیلومترمربع، بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. این موضوع بر جذابیت این شهر افزوده است. ممکن است تصور کنید که بخش اروپایی استانبول، مدرن تر و زیباتر از بخش آسیایی آن است، اما باید بگوییم که این موضوع کاملا برعکس بوده و تمام قسمت های لاکچری استانبول که در فیلم ها یا تصاویر می بینید، مربوط به بخش آسیایی آن است. همچنین مردم بومی استانبول به زبان ترکی ـاستانبولی سخن می گویند و دین اکثریت آن ها اسلام است.

اطلاع از بهترین زمان برای سفر به استانبول

شهر استانبول ازجمله شهرهایی است که در تمام فصول، مخصوصا فصل های بهار و پاییز، برای سفر مناسب است. همچنین هتل های فوق العاده ای که در این شهر واقع شده اند، باعث شده است تا گردشگران در هر موقع از سال که بخواهند، از طریق رزرو هتل استانبول، به این شهر زیبا سفر کنند. این شهر در بخش های مختلف دارای آب و هوای اقیانوسی، مدیترانه ای و گرمسیری است. در ادامه به توضیح مختصری درباره آب و هوای این شهر در فصول مختلف پرداخته ایم:

  • فصل بهار

شهر استانبول در فصل بهار، روزهای گرم و شب های خنک و معتدل دارد. همچنین در بعضی مواقع، بارش باران بهاری باعث ایجاد حس طراوت در سراسر شهر می شود. اما به طور کلی دمای استانبول در فصل بهار، بین ۱۸ الی ۲۷ درجه سانتی گراد برآورد شده است.

  • تابستان

گرمای واقعی شهر استانبول در فصل تابستان احساس می شود. بارش باران در ماه های تابستان بسیار کم بوده و معمولا زمان خوبی برای سفر محسوب نمی شود. اما اگر علاقه مند به آفتاب گرفتن کنار ساحل هستید، سفر در این فصل را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین رزرو آنلاین هتل استانبول در فصل تابستان از قیمت به مراتب پایین تری نسبت به سایر فصول برخوردار است.

  • فصل پاییز

در فصل پاییز هوای استانبول کمی خنک تر شده و بر تعداد مسافران نیز به طور قابل توجهی افزوده می شود. هوای این شهر در فصل پاییز معتدل و مرطوب بوده و برای مسافرت بسیار مناسب است. از این رو معمولا بر تعداد تورهای استانبول در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان افزوده می شود.

  • فصل زمستان

ساکنین شهر استانبول در فصل زمستان، دمایی بین ۸ الی ۱۲ درجه را تجربه می کنند. نشستن برف بر روی بافت قدیمی شهر، می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. اما به دلیل شرایط آب و هوایی سرد و یخبندان، توصیه می کنیم سفر خود را به فصل هایی مانند بهار یا پاییز موکول کنید.

 

4 نکته که پیش از سفر به استانبول باید بدانید (3)

 

مکان های دیدنی استانبول

شهر استانبول از مکان های دیدنی متعددی برخوردار است که در این بخش به معرفی مهم ترین و محبوب ترین آن ها می پردازیم:

  • مسجد ایا صوفیه

استانبول پر از مساجد مختلف است که هرکدام از آن ها با داشتن معماری زیبا و جذابیت های خیره کننده توانسته اند توجه گردشگران را به خود جلب کنند. مهم ترین مسجد این شهر مسجد ایا صوفیه است که یکی از توریستی ترین مناطق استانبول به شمار می رود. این مسجد بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و در ابتدا توسط رومیان به عنوان کلیسا بنا شده بود. همچنین در اطراف این مسجد، مکان های متعددی برای استراحت و وقت گذرانی مسافران تعبیه شده است.

  • کاخ دلما باغچه

این کاخ یکی از زیباترین و باشکوه ترین کاخ های قرن نوزدهم شهر استانبول است که در فاصله کمی نسبت به تنگه بسفر واقع شده است. سبک معماری بی نظیر این کاخ، نئوباروک نام دارد که توسط یک معمار عثمانی اجرا شده است. دلیل شهرت این کاخ این است که آتاتورک در آن حکمرانی کرده و در همان مکان هم از دنیا رفته است. همین موضوع سبب شده است تا کاخ دلما باغچه به یک نماد ملی در کشور ترکیه تبدیل شود.

  • مسجد آبی

مسجد سلطان احمد به عنوان تنها مسجد شش مناره استانبول از جایگاه خاصی در فرهنگ ترکیه برخوردار است. این مسجد به دلیل داشتن کاشی های آبی رنگ، به مسجد آبی شهرت داشته و از این جهت مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

  • خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول پر از کوچه های دنج و کافه های بی نظیر است که بعد از خرید بلیط هواپیما استانبول و رزرو آنلاین هتل استانبول توصیه می کنیم بازدید از این خیابان را در برنامه سفر خود قرار دهید. خیابان استقلال یکی از پرهیاهوترین خیابان های استانبول است که قدم زدن در آن، حال و هوای خاصی را در گردشگران ایجاد می کند.

 

4 نکته که پیش از سفر به استانبول باید بدانید (1)

 

رزرو هتل در استانبول با فلای تودی

در این مطلب، درباره مهم ترین نکات پیش از سفر به استانبول اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه دادیم. اگر شما هم علاقه مند به سفر به این شهر زیبا و پرجاذبه هستید، می توانید از طریق وب سایت معتبر فلای تودی، نسبت به رزرو هتل در استانبول اقدام کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.