امروزه، با پیشنهادات بسیار و بررسی های عمیق موجود، جذب مشتری جدید برای متعهد شدن به خرید می تواند یک چالش باشد. در حالی که مدل قیف فروش عمدتاً بدون تغییر باقی مانده است، نحوه تعامل شما با مصرف کنندگان در هر مرحله به طور قابل توجهی تکامل یافته است. در اینجا نکاتی را در مورد تبدیل سرنخ ها به مشتریان پولی با استفاده از مدل قیف فروش AIDA بخوانید.

مدل قیف فروش AIDA

 

فرآیند تبدیل خریداران به مشتریان پولی با نام اختصاری AIDA تعریف می شود که مخفف چهار مرحله رفتار مصرف کننده است:

 

1. آگاهی: استراتژی های بازاریابی و کمپین های آگاهی از برند شما توجه خریداران بالقوه را به خود جلب می کند.

2. علاقه: از بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی و سایر مطالب تبلیغاتی چشم نواز برای حفظ علاقه استفاده کنید.

3. میل: اکنون که آگاهی و علاقه هدف خود را دارید، باید کاری کنید که آنها محصول یا خدمات شما را بخواهند.

با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی تعامل داشته باشید، در چت های آنلاین شرکت کنید، از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی استفاده کنید و فعالیت های دیگری را بیابید که باعث می شود مخاطب هدف شما آنچه را که شما ارائه می دهید بخواهد.

 

4. اقدام: فراخوان‌ها برای اقدام در محتوای شما - پست‌های وبلاگ، ایمیل‌ها، رسانه‌های اجتماعی، و غیره - منجر به انجام مراحل نهایی و خرید می‌شوند.

 

شما بالقوه‌ترین مشتریان را در بالای قیف خواهید دید و تعداد آنها با تراوش به سمت پایین کاهش می یابد. کسانی که کمترین انگیزه را برای خرید دارند، در یکی از مراحل اولیه قیف را ترک خواهند کرد.

برخی از نسخه های اصلاح شده مدل AIDA یک "S" برای رضایت و یک "R" برای حفظ مشتری اضافه می کنند. مشتریان راضی اغلب به مشتریان تکراری تبدیل می شوند و حفظ آنها به اندازه یافتن سرنخ های جدید مهم است.

 

 

رضایت مشتری فقط منوط به تبلیغات نیست. علاوه بر یک کمپین بازاریابی موثر، موارد ضروری دیگری نیز برای رشد موفقیت آمیز کسب و کار مورد نیاز است که همه آنها را می توانید با آموزش دیجیتال مارکتینگ یادبگیرید.

 

چگونه یک قیف فروش با هدف تبدیل سرنخ بسازیم؟

 

چندین اقدام پیشگیرانه وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک قیف فروش کارآمد انجام دهید.

 

محتوای وب تولید کننده سرنخ ایجاد کنید

 

با ایجاد صفحات وب تولید کننده سرنخ در بالای قیف خود شروع کنید تا به مشتریان بالقوه درک واضحی از محصول شما از طریق محتوایی که در نتایج جستجوی آنها ظاهر می شود ارائه دهید. این کار را با تحقیق در مورد مخاطبان هدف خود انجام دهید و صفحات خود را با ویژگی های جمعیتی و خصوصیات آنها تنظیم کنید.

 

سرنخ های خود را پرورش دهید

 

در مرحله بعد، سرنخ های خود را پرورش دهید تا آنها را به سمت خرید محصول یا خدمات خود سوق دهید. برای انجام این کار، می توانید از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید یا یک وبینار رایگان در مورد موضوعی برگزار کنید که به مخاطبان هدف شما علاقه‌مند است.

هدف شما این است که مشتریان بالقوه خود را متقاعد کنید که محصول شما می تواند مشکلات آنها را حل کند یا نیازهای آنها را برآورده کند.

نقاط دردناک مخاطبان خود را شناسایی کنید و نشان دهید که چگونه محصولات یا خدمات شما راه حل های ایده آل را ارائه می دهند. مثلا ما در صفحه کلاس دیجیتال مارکتینگ در مشهد خود اقدام به جمع آوری تلفن افرادی می کنیم که به ثبتنام رایگان علاقه مند هستند. سپس جلسه اول حضوری رایگان را تشکیل داده و در نهایت آنها را جذب می کنیم.

 

مشتری بالقوه خود را به خریدار تبدیل کنید

 

رویکرد خاص شما به جایگاه شما بستگی دارد. برای برخی از شرکت های B2B، یک روش کارآمد برای تبدیل یک مشتری بالقوه این است که یک نماینده فروش با آنها تماس بگیرد.

مهمترین چیز در این مرحله این است که بر شخصیت خریدار خود تمرکز کنید و رویکرد فروش خود را با ویژگی های منحصر به فرد آنها تنظیم کنید. این ممکن است به آزمون و خطا نیاز داشته باشد، اما اگر رویکرد خود را سفارشی کنید و نیازهای مشتری خود را در ذهن داشته باشید، متوجه خواهید شد که چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است.

 

زمان و تلاش در دراز مدت نتیجه می دهد

 

سرمایه‌گذاری زمان برای ایجاد یک قیف درآمد با هدف تبدیل سرنخ‌ها و پیگیری آن، در نهایت منجر به افزایش سود خواهد شد. با ایجاد محتوایی که علایق خریداران را جلب می کند، شروع کنید و سپس برای ایجاد پیوندهای ورودی به صفحات وب خود کار کنید - و مطمئن شوید که عملکرد صفحات خود را پیگیری می کنید.

شما هر سرنخ را به مشتری تبدیل نمی کنید، اما پیروی از این مراحل به شما کمک می کند تا در ایجاد و حفظ یک پایگاه مشتری وفادار موفق شوید.

جدای از این، حتما آموزش سئو را جدی بگیرید تا بتوانید همواره مشتریان بالقوه و هدفمند زیادی را برای سایت خود جذب کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.