اولین سفر خارجی برای ایرانیان اکثرا از کشور ترکیه و یا شهر دبی آغاز می‌شود و این دو مقصد گردشگری برای مسافران ایرانی جایگاه بسیار خاصی دارند.

 

اولین سفر خارجی برای ایرانیان اکثرا از کشور ترکیه و یا شهر دبی آغاز می‌شود و این دو مقصد گردشگری برای مسافران ایرانی جایگاه بسیار خاصی دارند. دلیل این مسئله نزدیک بودن این مقاصد به کشورمان ایران است که به عنوان اولین سفر خارجی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. کشور ترکیه پر از جذابیت‌های گوناگون است که هر گوشه‌ای از آن شما را شگفت زده می‌کند. شهر دبی نیز مجموعه‌ای بی‌نظیر از تجمع تکنولوژی و فناوری است که سبب شده است هرساله میلیون‌ها نفر از سرتاسر جهان از آن بازدید کنند و آمار ورود گردشگران به این شهر جذاب نیز روز به روز بیشتر می‌شود. اینکه شما کدام یک از این مقاصد را برای سفر انتخاب کنید به شرایط خودتان بستگی دارد و موضوعات مختلفی در این انتخاب تاثیرگذار هستند. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم که این دو مقصد جذاب را به شما معرفی کنیم و با مقایسه جوانب گوناگون از دیدگاه‌های مختلف در انتخاب مقصد نهایی سفر به شما کمک کنیم.

 

نیاز یاعدم نیاز به ویزا

داشتن یا نداشتن ویزا بخش مهمی از شروع یک سفر خارجی است که هر شخص باید قبل از برنامه ریزی برای سفر به این مسئله توجه کند. همانطور که اطلاع دارید برای ورود به برخی از کشور‌ها داشتن ویزا الزامی است و برخی از کشور‌ها نیز ویزا را برای ورود ایرانیان الزامی نمی‌دانند. تهیه ویزا پروسه نسبتا زمان بری است که دریافت آن برای مسافران هزینه‌ای را نیز در پی دارد. کشور امارات از آن دسته کشور‌هایی است که داشتن ویزا برای ورود به آن حتمی است و بنابراین اگر قصد دارید که با تهیه بلیط دبی به این شهر زیبا سفر کنید باید از چند ماه قبل از سفر به فکر دریافت ویزای توریستی باشید تا در زمان نزدیک به سفر نگرانی از بابت این موضوع نداشته باشید. برخلاف امارات در کشور ترکیه ورود ایرانیان بدون ویزا آزاد است و بنابراین برای سفر به کشور ترکیه و شهر استانبول نیازی به تهیه ویزا نخواهید داشت.

 

برای تفریح به ترکیه سفر کنیم یا دبی (3)

 

هزینه سفر

دبی در تمام دنیا به لوکس بودن معروف است و شهرت جهانی این شهر نیز دقیقا به همین دلیل به وجود آمده است. ساختمان‌های سر به فلک کشیده این شهر هتل‌ها و رستوران‌های فوق العاده لاکچری را ایجاد کرده‌اند که قاعدتا استفاده از آن‌ها نیز نیازمند صرف هزینه بالاتری است. با اینکه تنوع مکان‌های گردشگری و تفریحی در شهر دبی بسیار بالا هستند با این حال تمام این مراکز تقریبا در یک سطح قرار دارند و همه آن‌ها را می‌توان جزء مراکز لوکس و لاکچری طبقه‌بندی کرد در مقابل، شهر استانبول در کشور ترکیه دارای هتل ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگری و تفریحی متنوعی است که از سطح لاکچری به اقتصادی طبقه‌بندی می‌شوند و این شهر برای هر بودجه‌ای گزینه‌ای برای ارائه به مسافران در نظر گرفته است. پس اگر در اولین سفر خارجی خود قصد دارید مدیریت هزینه بهتری داشته باشید می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما به استانبول سفر کنید.

 

 

زمان مسافرت

اینکه شما چه زمانی را برای مسافرت انتخاب کنید تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب مقصد سفرتان خواهد داشت. هر چند که هر شهری در تمام فصول سال جذابیت‌های خاص خود را دارد اما باز هم برخی از ماه‌ها زمان طلایی برای سفر به به حساب می‌آیند و سفر به شهرهای مختلف در زمان‌های خاصی جذابیت بیشتری دارد. برای مثال فصل‌های بهار و پاییز بهترین زمان سفر به شهر استانبول در ترکیه هستند. شهر دبی به دلیل آب و هوای گرمی که دارد در فصول سرد سال از جذابیت بیشتری برخوردار است و بهتر است که برای یک سفر تابستانه استانبول را به جای دبی به عنوان مقصد نهایی سفر انتخاب کنید تا از گرمای شدید هوا در امان باشید.

جاذبه‌های گردشگری

هر دو شهر استانبول و دبی بسیار تماشایی و جذاب هستند و انتخاب اینکه شما به کدام یک از این شهر‌ها سفر کنید بیشتر به سلیقه خودتان بستگی دارد. به طور کلی اگر به تاریخ و بازدید از مکان‌های باشکوه تاریخی علاقه‌مند هستید سفر به استانبول برایتان مناسب‌تر است اما اگر از گشت و گذار در مراکز لوکس لذت می‌برید و عاشق فناوری‌های جدید هستید باید به دبی سفر کنید. تفریحات متنوعی در شهر دبی وجود دارند که با استفاده از جدید‌ترین فناوری‌ها به وجود آمده‌اند و حتی تعدادی از آن‌ها در دنیا کم نظیر هستند. آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده در این شهر نماد تجدد و نوآوری هستند و شگفتی‌های زیادی در آن‌ها انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشند. در مقابل شهر استانبول به شهر تاریخ و تمدن باستانی شهرت دارد و اگر به این مسائل علاقه‌مند هستید تهیه بلیط هواپیما ترکیه بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، میدان تقسیم، برج ساعت و…تنها گوشه‌ای از مکان‌های تاریخی شگفت‌انگیزی هستند که شما می‌توانید در شهر استانبول از آن‌ها بازدید کنید.

 

برای تفریح به ترکیه سفر کنیم یا دبی (1)

 

سخن آخر

اسم سفر همیشه برای افراد جذاب است و شوق خاصی را در ذهن‌ها ایجاد می‌کند. دور شدن از زندگی روزمره و پناه بردن به یک محیط متفاوت می‌تواند انگیزه زیادی را در انسان‌ها ایجاد کند و در واقع می‌توان گفت که سفر کردن جزء جدایی ناپذیر از زندگی هر انسانی است. کشور ما جاهای دیدنی بسیار زیادی برای سفر کردن دارد اما هر چه قدر هم که یک کشور زیبا و پر از دیدنی‌های متنوع باشد باز هم سفر کردن به یک کشور خارجی جذابیت‌های خاص خود را دارد و آشنا شدن با نحوه زندگی، فرهنگ و زبان مردم ملت‌های گوناگون پدیده‌ای است که تنها با سفر کردن به خارج از کشور محقق خواهد شد. دبی و استانبول از جذاب‌ترین مقاصد سفرهای خارجی برای ایرانیان هستند و هرساله گردشگران ایرانی فراوانی را به خود جذب می‌کنند. هر دو شهر از زیبایی‌های متعددی بهره‌مند هستند و سفر به هر کدام از آن‌ها بدون شک خاطره‌انگیز خواهد بود. اگر قصد دارید برای اولین بار سفر به یکی از این شهر‌ها را تجربه کنید و در انتخاب مقصد نهایی سفر دچار تردید شد‌‌ه‌اید این مقاله می‌تواند به شما کمک کند که بر اساس سلیقه و شرایط خود انتخاب بهتری داشته باشید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.