منقل کبابی و در واقع کباب ، یکی از لذیذترین غذاهای مورد علاقه هر ایرانی است . منقل کبابی را می توان در هر خانه ای ، مهمانی ها و دورهمی های دوستانی یافت.

منقل کبابی و در واقع کباب ، یکی از لذیذترین غذاهای مورد علاقه هر ایرانی است . منقل کبابی را می توان در هر خانه ای ، مهمانی ها و دورهمی های دوستانی یافت .

البته این وسیله کاربردی ایرانی ها به نظر می رسد کم کم جای خود را در بین دیگر مردمان کشورها نیز باز کرده است . در ادامه به بررسی هر یک از مدل های منقل کبابی پرداخته ایم تا بتوانید با مطالعه این مطلب خرید ایده آلی را تجربه کنید .

منقل کبابی ویلاسازه در واقع همان اصطلاح باربیکیو است و همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم جزو وسایل محبوب و بسیار پرکاربرد در بین ایرانی ها و مردم سراسر دنیاست .

با استفاده از منقل کبابی می توان به آسانی در داخل خانه و یا فضای باز ، انواع کباب ها و غذاها را پخت و لذت برد .

 

 

انواع منقل کبابی براساس سخت مصرفی عبارتند از : گازی ، برقی و ذغالی .

انواع مدل های منقل کبابی : ایستاده ، مسافرتی ، سفالی ، استیل ، آجری ، پایه دار ، بدون پایه و آهنی .

منقل های کبابی براساس عملکرد و سوخت به سه دسته اصلی تقسیم می شوند . مثلا منقل برقی توسط برق گرم می شود . منقل ذغالی به واسطه ذغال آماده استفاده است و منقل گازی نیز توسط گاز شهری یا مایع تامین می گردد .

 

images_1678799113_6410710994347

 

منقل گازی بهترین گزینه برای استفاده در آپارتمان ها و مکان هایی است که امکان استفاده از منقل ذغالی را ندارند . در بازار انواع مدل های منقل گازی با طراحی مدرن و شیک موجود می باشد که طرفداران زیادی هم دارد چرا که به آسانی قابل استفاده در مکان های کوچک است . همانطور که در قبل نیز اشاره شد ، منقل گازی با گاز شهری و یا گاز مایع قابلیت استفاده را دارد.یکی از بهترین نوع این محصولا ویلاسازه میباشد برای اطلاعات بیشتر باربیکیو کلیک کنید.

منقل های کبابی گازی دارای طراحی های متنوعی هستند مثلا : سنگی ، چدنی ، استیل و آجری

در منقل گازی تعدادی چدن روی شعله های گاز قرار دارد و بلافاصله بعد از قرمز شدن چدن ها ، گرمای یکنواختی همانند ذغال به ما می دهد که باعث می شود کباب ها نسوزند و کاملا مغز پخت شوند .

شما می توانید در جاهایی که به گاز شهری دسترسی ندارید برای استفاده از منقل گازی از کپسول گاز مایع نیز استفاده کنید .

 

images_1678799128_64107118ccaa5

 

مهمترین مزایای منقل گازی :

  • سهولت استفاده در همه جا
  • صرفه جویی در وقت و انرژی شما
  • عدم نیاز به خرید ذغال
  • مغز پخت شدن کباب به علت داشتن ورق های چدن بروی شعله ها

 

 

منقل برقی

 

منقل برقی همانند منقل گازی است با این تفاوت که از برق به عنوان سوخت استفاده می شود . این نوع منقل کبابی به دلیل استفاده از برق قابلیت جابه جایی ندارد و همین باعث محبوبیت کم این نوع کباب پز می شود . اما اگر برای فضای بسته و یا آپارتمان به دنبال خرید منقل هستید می توانید از نوع گازی یا برقی آن استفاده کنید و از غذای دلچسب خود لذت ببرید .

 

منقل ذغالی

 

منقل های ذغالی در دو نوع ثابت و متحرک در بازار موجود هستند . منقل ذغالی قدیمی ترین مدل کباب پز است که به واسطه آتش و ذغال ، پخت غذا دارای بویی مطبوع و دودی می شود که طرفداران زیادی دارد . چنانچه دارای فضای باز مثل حیاط هستید این نوع منقل بهترین انتخاب برای خرید است و براساس سلیقه می توانید نوع متحرک یا ثابت را استفاده کنید .

 

منقل ذغالی ثابت : این مدل منقل کبابی ذغالی در یک فضا ثابت است و محدودیت جابه جایی دارد .

منقل ذغالی متحرک : این مدل که در دو نوع پایه دار و بدون پایه موجود است و قابلیت حمل آسان در همه جا را دارد .

 

منقل سفالی

منقل سفالی یک منقل بسیار زیبا و کاربردی می باشد، این یک محصول جدیدی می باشد که فقط چند سال از تولید آن می گذرد. منقل های سفالی ابعاد بسیار کوچکی دارند و به صورت مینیاتوری می باشند. اما با وجود اینکه ابعاد کوچکی دارند بسیار کاربردی می باشند. یکی از مهمترین ویژگی های این منقل ها این است که می توانید در داخل منزل از آن استفاده کنید. شما به راحتی در داخل منزل می توانید ، منقل سفالی را قرار داده و از آن استفاده کنید.

شما می توانید از منقل سفالی برای پخت کباب و یا تهیه چای استفاده کنید. همچنین می توانید برای گرمایش از آن استفاده کنید، و محیط را به وسیله آن گرم کنید. گذشته از کاربرد منقل های سفالی، این وسیله دارای طراحی های بسیار زیبایی می باشد. حتی هنگامی که از منقل استفاده نمی کنید می توانید از آن به عنوان یک وسیله دکوری استفاده کنید.

گذشته از کاربرد منقل های سفالی، قیمت این محصولات نیز بسیار مناسب می باشد. شما به راحتی می توانید یکی از آنها را با مبلغ بسیار پایینی خریداری کنید. به صورت میانگین قیمت یک منقل سفالی در حدود ۲۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

همچنین ابعاد بسیار کوچک این منقل باعث می شود تا بتوانید، به راحتی از این محصولات در هر مکان استفاده کنید.

 

منقل کباب سنگی

منقل های سنگی معمولا وزن بالاتری نسبت به سایر منقل ها دارند. همچنین محصولات دارای قیمت بیشتری نیز می باشند. البته شما می توانید از سنگ های مختلفی برای ساخت منقل استفاده کنید، که هر کدام از این سنگ ها دارای قیمت متفاوتی می باشد.

همچنین ابعاد منقل تأثیر زیادی در قیمت آن دارد. می توانید برای کاهش قیمت منقل سنگی، از یک اسکلت فلزی و آجری استفاده کنید. در این حالت از مقدار سنگ کمتری برای ساخت منقل استفاده می شود، همین موضوع باعث کاهش هزینه ساخت منقل میشود.

همچنین منقل کباب سنگی به دلیل وزن بالایی که دارد، قابلیت جابجایی زیادی ندارد. در برخی مواقع وزن این منقل به قدری زیاد می شود که عملاً جابه جایی آن غیرممکن می شود. شما می توانید برای اجرای منقل سنگی از سیمان برای چسباندن سنگ استفاده کنید. یا اینکه می توانید از چسب های مختلف ساختمانی مانند چسب سنگ استفاده کنید.

انواع مدل منقل کبابی از نظر جنس و نوع طراحی

 

منقل کبابی دارای فن : در این منقل از یک فن برای باد زدن ذغال ها استفاده می شود . این فن با برق کار می کند . مدل دیگر آن اما دارای فن دستی است که با چرخاندن آن ذغال به همان روش سنتی بسیار لذت بخش تر است و مدل های منقل کبابی دارای فن ، بیشتر برای رستوران ها و جیگرکی بیشتر مناسب است .

 

منقل کبابی سفری : چنانچه شما اهل طبیعت و یا گردش در فضای باز هستید ، این منقل تاشوی سفری بهترین گزینه برای شماست . منقل سفری دارای امکانات عالی برای تهیه غذا در طبیعت است که فضای کمتری هم می گیرد و به راحتی قابل حمل است . می توانید آتش ایمن داشته باشید و دیگر نیازی به حفر چاله در زمین ندارید . این منقل کبابی در همه جا قابل استفاده است . چه در طبیعت و چه در حیاط خانه .

 

منقل کبابی سفری :  این نوع منقل ظاهری بسیار زیبا و البته کاربردی دارد که معمولا دارای سایزهای کوچک و مینیاتوری است ولی با این حال می توانید در همه جا حتی در داخل خانه نیز از آن استفاده کنید و انواع کباب ها ، سبزیجات و چای را آماده نمایید . منقل سفالی قابلیت گرم کردن فضا را نیز دارد و یا حتی می توانید از آن به عنوان یک وسیله دکوری هم استفاده کنید .

این منقل به دلیل سایز کوچکی که دارد به راحتی قابل حمل در همه جا است . همچنین این منقل قیمت کمتری نسبت به دیگر مدل های منقل کبابی دارد .

 

ضرورت خرید منقل و کباب پز

منقل و کباب پز یکی از وسایل ضروری است که می‌توانید انواع کباب‌ها را در کوتاه‌ترین زمان و خوش طعم‌ترین شکل خود آماده کنید، مخصوصا که پخت گوشت، بدین شکل بسیار راحت‌تر است، وسیله‌ای که می‌توانید در خانه و یا فضای باز آن را مورد استفاده قرار دهید، در دورهمی‌ها می‌توانید طبخ انواع غذاها از قبیل گوشت، مرغ، ماهی و… را به سادگی بر روی آن انجام دهید.

منقل و کباب پز از جمله وسایل ضروری است که استفاده از آن محدود به منزل نبوده و در فضای باز هم به سادگی و بدون دردسر می‌توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. کباب کردن انواع گوشت، ماهی، مرغ و… در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌پذیرد، خرید آن مستلزم داشتن اطلاعاتی است که در این مقاله به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

 

تفاوت منقل و باربیکیو

 

از منقل و باربیکیو برای پخت انواع کباب ها و سبزیجات استفاده می شود ولی براساس نوع استفاده دارای تفاوت هایی نیز هستند . عمده تفاوت بین منقل کبابی و باربیکیو در اندازه و ابعاد آنها است . منقل های کبابی دارای ابعاد کوچکتری نسبت به باربیکیو هستند و فضای کمتری هم اشغال می کنند و البته به آسانی قابل حمل می باشند که برای مسافرت و گردش در فضای باز بسیار مناسب هستند . از باربیکیو بیشتر برای مصارف تجاری استفاده می شود در حالیکه منقل کبابی به علت ابعاد کوچکتر نسبت به باربیکیو ، تنها برای مصارف خانگی و مسافرت کابرد دارد .

منبع:سایت ویلاسازه

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
18 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.