کاهش تعرفه طراحی ویلا با توجه به اهمیت آنها در سلامت جامعه و محیط زیست باید صورت بگیرد تا افراد تشویق به ساخت خانه های ویلایی شوند.

خانه های ویلایی در سلامت روحی و روانی و جسمی افراد تاثیر بسزایی دارد

مناطق مسکونی سالم چه خصوصیاتی دارند؟

محل سکونت افراد در سلامت آنها نقش مهمی دارد و رابطه مستقیم بین سلامت و طراحی محل سکونت وجود دارد. طراحی بنا و میزان فضا روی سلامتی روحی و روانی و جسمی افراد خانه تاثیر می گذارد. در صورتی که خانه ها کوچک و تاریک باشند بسیاری از بیماریهای ناشی از عدم تحرک و کمبود ویتامین دی در افراد جامعه مشاهده می شود.

در این بین ساخت و طراحی ویلا یا مناطق مسکونی موقت و یا دائمی با شرایط ایده آل برای سلامتی افراد اهمیت پیدا می کند. در طراحی ویلا معمولا فضای کافی برای تحرک و ورزش کردن و همچنین بهره برداری از نور خورشید پیش بینی می گردد. ساخت ویلا علاوه بر این می تواند با انتقال جمعیت از مراکز شلوغ و آلوده شهری به مناطق کم جمعیت، با آب و هوای سالم در سلامت افراد جامعه تاثیری مثبت بگذارد.

حمایت از طراحی و ساخت ویلا و خانه های ویلایی در مناطق مختلف کشور گامی موثر در سلامت همگانی جامعه و حفظ محیط زیست است.

 

نقش ساخت ویلا ها در سلامت جامعه چقدر است؟

طراحی و ساخت ویلا در سلامتی جسمی و روحی افراد جامعه موثر است. حضور فضای سبز و آفتابگیر و محیطی برای ورزش با هوایی پاک در سلامتی تاثیر مثبتی دارد. سلامتی افراد جامعه در کاهش هزینه های سنگین درمانی و کارایی افراد تاثیر دارد.

بیماریهای ناشی از عدم تحرک مانند انواع سرطان یا بیماریهای استخوانی و مفاصل در افرادی که در خانه های ویلایی زندگی می کنند کمتر دیده می شود. تحرک کافی و بهره برداری از نور خورشید می تواند زمینه کاهش بیماریها باشد.

ساخت ویلا معمولا در اطراف شهرها و در مناطق خوش آب و هوا صورت می گیرد این امر باعث کاهش تمرکز جمعیت در مراکز شلوغ شهری می گردد. زندگی در مرکز شلوغ که سطح آلودگی هوا و حتی آلودگی صوتی در آنجا بالا است باعث انواع بیماریهای تنفسی و حتی مشکلات روحی و عدم تمرکز و بی خوابی می گردد. در خانه های ویلایی، بچه های کوچک و بزرگ امکان فعالیت بیشتری دارند. افراد در این خانه ها کمتر وابسته به رسانه هایی مانند موبایل و اینترنتی و تلویزیون می شوند. افراد سالمند در خانه ویلایی و بزرگ از لحاظ روحیه شاداب تر خواهند بود، زیرا فعالیت جسمی و تحرک برای رسیدن به نیازهای روزانه از افسردگی جلوگیری می نماید.

اهمیت نقش ویلا در سلامتی جامعه تا حدی است که ساخت و طراحی ویلا در شمال با وجود هزینه بالا مورد استقبال افراد مستعد می باشد. ساخت ویلا در مناطق خوش آب و هوا مانند شمال برای تمدید روحیه و اعصاب و جسم و فرار از هوای آلوده شهری مناسب است.

 ساخت ویلا و خانه های ویلایی باعث می شود که کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان و سالمندان از زندگی سالم تری برخوردار شوند. در خانه های ویلایی بچه ها بیشتر بازی می کنند و روحیه شادتری دارند. باید بجای ترویج آپارتمان سازی که باعث انواع بیماریهای و آلودگیها می گردد ساخت ویلا رونق بگیرد.

 

99
خانه های ویلایی فضای کافی برای فعالیت بدنی افراد را فراهم می نمایند

 

نقش طراحی ویلا در حفظ محیط زیست چگونه است؟

طراحی ویلا و ساخت خانه های ویلایی می تواند نقش مهمی در سلامت محیط زیست داشته باشد. کاهش تمرکز جمعیت در مراکز شهری می تواند گامی موثر در کاهش آلودگی هوا داشته باشد. ویلا ها در اطراف شهرها و در مناطق خوش آب و هوا ساخته می شوند که در تمرکززدایی جمعیت نقش مهمی دارد. با آب رسانی مناسب به خانه های ویلایی می توان فضای سبز را با کشت انواع درختان مثمر یا غیر مثمر و گل و گیاه گسترش داد.

البته در ساخت ویلا باید تا حد امکان از قطع درختان جلوگیری کرد تا زیستگاه حیوانات و گیاهان بومی منطقه در معرض خطر نابودی قرار نگیرند. ساخت ویلا به صورت مسالمت آمیزی با طبیعت باید صورت بگیرد و تا جای ممکن محیط زیست نابود نشود.

مدل ویلا که دوستدار سلامت و محیط زیست است چگونه می باشد؟

طراحی و ساخت ویلا می تواند طبق سلیقه و بودجه مشتری صورت بگیرد. در کل بنایی که دوستدار سلامت افراد است فضای کافی دارد، تهویه مناسب دارد و فضا ها به درستی تعریف شده است و نور به اندازه کافی به داخل خانه ورود می نماید و نورگیر می باشد. ایجاد فضای سبز و کشت درختان مناسب در ویلاهای دوستدار سلامت مورد توجه قرار گرفته است.  

همچنین ویلاهای دوستدار محیط زیست از انرژیهای پاک مانند انرژی خورشیدی و باد برای تولید برق و روشنایی استفاده می کنند. از فاضلاب برای تولید سوخت و یا تولید آب آبیاری جهت فضای سبز خانه های ویلایی استفاده بهینه می نمایند. خانه های ویلایی با کاهش جمعیت در منطقه، از آلودگی هوا در اثر تراکم جمعیت جلوگیری می نماید. خانه هایی ویلایی با طرح مدرن یا نئوکلاسیک و کلاسیک و روستیک طراحی و ساخته می شوند.

 

999
خانه های دوستدار محیط زیست از انرژی های پاک استفاده می نمایند

 

حمایت دولتی برای ساخت خانه های سالم به چه صورت است؟

ساخت ویلا و طراحی آن باید مورد حمایت دولت برای استفاده اقشار مختلف جامعه قرار بگیرد. با توجه به گسترش خرید و فروش اینترنتی و کارهای دورکاری ضرورت زندگی افراد در مرکز شهر از بین رفته است. دولت با حمایت از طرح هایی مانند ساخت ویلا با تمرکز زدایی جمعیتی، از سلامت افراد جامعه حمایت می نماید.

هر طرحی که از سلامتی اقشار مختلف جامعه حمایت می کند باید مورد توجه قرار بگیرد. کاهش تعرفه های طراحی ویلا یا ساخت ویلا، برای تشویق اقشار مختلف با مشاغل گوناگون به زندگی و خرید خانه ویلایی، باید مورد بررسی قرار گیرد. هزینه های بیماریهای ناشی از زندگی در مکانهای کوچک و کم نور می تواند بسیار زیاد باشد. حمایت از ساخت خانه های سالم با فضای کافی در کاهش هزینه های درمان موثر است.

گروه مهندسین آرکاورجاوند در زمینه طراحی و ساخت خانه های ویلایی، با قیمت ارزان گام هایی موثر برداشته است. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت با کارشناسان تماس برقرار کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.