پروژه های طراحی ویلا همیشه جالب بوده اند و جذابیت های خاص خودشان را دارند. اما برای کسانی که قصد دارند ویلای زیبایی داشته باشند قطعا نوع طراحی بسیار مهم است و بهتر است که گروه حرفه ای عهده دار آن باشد. اما چرا قصد داریم زیباترین نمونه های طراحی ویلا در ایران را بررسی کنیم؟

از طریق آشنایی با این پروژه ها می توانید ایده بگیرید و اینکه متوجه خواهید شد طبق استانداردهای سازمان مهندسی ایران ویژگی یک خانه خوب از نظر معماری و طراحی چیست و اساسا یک ویلایی که به زیبایی طراحی شده چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد. بر همین اساس در این مطلب نمونه های منتخب در زمینه زیباترین طراحی ویلا در ایران را خدمت شما معرفی می کنیم که نمونه نخست آن برنده جوایز در سطح ملی و بین المللی شده است.

زیباترین ویلاهای طراحی شده در ایران

شاید برایتان جالب باشید که بدانید زیباترین ویلاهای طراحی شده در کجای کشورمان هستند و چه نقش و مدلی دارند. در ادامه لیست زیباترین ویلا در ایران که تا به حال طراحی شده را معرفی می کنیم که هم الهام بخش طراحان و ایده دهنده برای شماست تا بهترین طراحی پلان ویلا را داشته باشید:

  • ویلا چارتیغ دماوند تهران

این ویلا که در سال 1400 در منطقه دماوند تهران طراحی و ساخته شده به ویلا چارتیغ معروف است که معماران مسئول پروژه، آقایان حسین حسنی و امین حبیبی از زبده ترین معماران کشور هستند. این ویلا که به مساحت 1100 متر مربع است در زمینی واقع شده که به مشرف به رودخانه و از سمت دیگر با ویو ابدی به سمت کوه است. ویلا چارتیغ که توسط دفتر معماری آد طراحی شده در زمینی به متراژ 300 متر مربع است.

 

ویلا چارتیغ دماوند تهران

 

ورودی اصلی به کمک راه پله به سالن جشن در طبقه زیرزمین راه پیدا می کند که متصل به حیاط پشتی و رودخانه است. همچنین تجهیزات رفاهی کامل مثل سالن بدنسازی، تأسیسات و سرایداری هم در نظر گرفته شده اند.طبقه همکف به کمک ورودی اصلی دسترسی مستقیم به خیابان دارد که سالن، آشپزخانه و پارکینگ برای آن در نظر گرفته شده اند. کلیه فضاهای خصوصی در طبقه اول بوده که ویو کامل به سمت حیاط پشتی و رودخانه دارند. طبقه آخر نیز محل قرارگیری استخر، سونا، جکوزی و رختکن است که استخر آن مثل رودخانه ای از دل قله ها بیرون زده تا این گونه نشان دهد که ویلای چارتیغ برگرفته از طبیعت است.

نکته بسیار جالب در مورد ویلا چارتیغ این است که زیباترین طراحی ویلا در ایران را نصیب خود ساخته و حتی در مسابقات بین المللی هم برنده جوایز شاخص و ارزنده ای شده و توانسته افتخار آفرینی کند. از جمله جوایز بین المللی این طراحی ویلا می توان به Architizer، Loop Design Awards، A Design Award & Competition، Architecture MasterPrize و Goldtrezzini اشاره کرد.

 

  • ویلای سفید اصفهان

یکی دیگر از زیباترین ویلا در ایران که طراحی ویلا بر عهده پدرام ایزدی بروجنی بوده، ویلای سفید اصفهان به سبک مدرن است. این ویلا در باغی به مساحت 830 متر مربع واقع شده که در زمان طراحی بخش های اصلی تقویت شدند و بخش هایی نیز به آن اضافه شدند تا عملکرد و کارایی ساختمان ویلا افزایش پیدا کند. پروژه طراحی ویلا سفید اصفهان در دسته پروژه های زمینه گرا قرار می گیرد که هم معادل برداری شده یا الهام گرفته شده از معماری بومی منطقه مربوطه در اصفهان است و هم فرم و عملکرد و کارایی را با هم تلفیق نموده است. این پروژه معماری در سال 98 فینالیست جایزه معماری هم بوده اما کماکان نسبت به ویلای چارتیغ در رتبه پایینتری است. تمامی دیوارها و سقف ها دو جداره هستند تا از اتلاف دما گرفته شود.

 

00000

 

  • ویلا بید مجنون کرج

زیباترین طراحی ویلا در ایران که شاید بتوان لقب زیباترین طراحی نما را هم به آن داد، ویلا بید مجنون در زیبادشت کرج است. این ویلا که توسط دفتر معماری برانیا در باغی به مساحت 2000 متر بنا شده یکی از زیباترین ویلاهای طراحی شده است. در طراحی زیبای باغ ویلا بید مجنون در زیبادشت کرج، تلاش شده تا پس از تخریب کلبه وسط باغ، ویلایی مدرن در زیربنا و متراژی وسیع با امکانات عالی و مناسب برای دورهمی های آخر هفته فراهم شود. همچنین در طراحی این ویلای زیبا شاخه هایی از حس نوستالژیکی و احترام به سنت ها و در عین حال حفظ فضای جمعی نیز دیده می شود.

 

ویلای سفید رستم تنکابن

 

  • ویلای سفید رستم تنکابن

سومین نمونه ای که قصد داریم به عنوان زیباترین طرح ویلا نام ببریم، ویلای سفید رستم تنکابن است. این ویلا که در شهر زیبای تنکابن قرار گرفته پر از زیبایی است و کمتر کسی است که به تصاویر این ویلا در غروب آفتاب نگاه بیندازد و عاشق آن نشود. طراحی ویلای سفید رستم تنکابن در کنار استخر و انعکاس آن در آب به همراه ویو عالی به سمت جنگل و شهر باعث شده سراسر احساس آرامش به ساکنین منتقل شود. بد نیست بدانید که طراحی ویلا بر عهده دفتر معماری محمد رضا کهزادی بوده است. این ویلا در باغی به مساحت 280 متر مربع و توسط دفتر معماری محمدرضا کهزادی طراحی و ساخته شده است.

 

ویلا گل خانه کرج

 

  • ویلا گل خانه کرج

ویلای گلخانه کرج هم زیباترین طراحی ویلا در ایران را به خود اختصاص داده که استفاده از مصالح آجری باعث شده خوش بدرخشد. آجرچینی این ویلا بسیار حرفه ای همراه با تراس مشبک کاری شده صورت گرفته است. از سرتاسر ویلا ویو مستقیم به باغ و جنگل دارید و محوطه سازی بسیار حرفه ای انجام شده است. این ویلا در 60 کیلومتری غرب تهران است و برای یک جمع دوستانه و خانوادگی آخر هفته 6 نفره کاملا عالیست. طراحی و اجرای ویلا گلخانه کرج توسط دفتر معماری شب انجام شده است. ویلای گلخانه کرج ترکیبی عالی و زیبا از شکل های هندسی مختلف، پویایی و فرم است. نمونه ای عالی از طراحی ویلا کلاسیک و زیباترین نمونه در ایران است.

 

عمارت جان دماوند

 

  • عمارت جان دماوند

گاهی اوقات پروژه هایی که به عنوان زیباترین طراحی ویلا در ایران شناخته می شوند از مرحله طراحی تا اجرا نبوده بلکه ممکن است مثل عمارت جان در دماوند یک پروژه بازسازی محسوب شوند. ایده های طراحی ویلا به خوبی و زیبایی هر چه تمامتر پیاده سازی شده اند تا ضمن حفظ خصوصیات اولیه ویلا، کل ساختمان با ویژگی های سبک زندگی جدید ساکنین و متفاوت با فضای داخل شهر هماهنگ باشد. معمار این پروژه علیرضا طهمورثی بوده اند. معماری و طراحی این معماری برنده رتبه دوم جایزه معماری آسیا در سال 2019 توسط مجله 2A اسپانیا شده است.

 

ویلا رج در منطقه تاریخی کیش

 

  • ویلا رج در منطقه تاریخی کیش

همیشه تلاش و آرزوی ما ایرانیان این بوده که تا یک ویلای ایرانی در منطقه ای با بافت تاریخی و سنتی داشته باشیم که دسترسی خوبی به ساحل و دریا هم داشته باشد. ویلای رَج دقیقا با همین مشخصات و ویژگی ها در منطقه سنتی کیش تأسیس شده است. به دلیل اینکه این ویلا با اصول بافت تاریخی و سنتی هیچ تضاد و ناهماهنگی ایجاد نکرده در دسته زیباترین طراحی ویلا در ایران قرار گرفته است. این ویلا در زمینی با متراژ 420 متر مربع احداث شده که وظیفه معماری و طراحی و ساخت آن ر دفتر معماری آفرینش طرح پایدار بر عهده داشته است.

 

ویلا دوبلکس مایا منطقه رودهن

 

  • ویلا دوبلکس مایا منطقه رودهن

زیباترین طراحی ویلا در ایران که همراه با داستان عجیب و جالبی است، همین ویلا مایا دوبلکس در منطقه رودهن است. این ویلا در ابتدا قرار بود یک ویلای ییلاقی 2 طبقه ساده همراه با حوضچه آب برای آبیاری گیاهان و محوطه باشد. اما صاحبین ملک پس از بدنیا آمدن فرزندشان به نام مایا، با معمار پروژه که دفتر معماری فضا فرای تهی بودند، هماهنگی های لازم جهت طراحی مدرن ویلا به شکلی با کیفیت تر ولی با کنترل هزینه ها انجام گرفت. بنابراین نه تنها این ویلای مدرن از لحاظ زیبایی ظاهری، استراکچر و اصول معماری زیبا و تحسین برانگیز است بلکه اسم آن یادآور شیرین ترین خاطرات زندگی است.

 

ویلای R01 طالقان

 

  • ویلای R01 طالقان

نمونه دیگری از زیباترین طراحی ویلا در ایران، مربوط به ویلای R01 طالقان است که در زمینی به متراژ 830 متر مربع در بخش جنوبی دریاچه طالقان ساخته شده است که آب و هوای فوق العاده ای دارد. یکی از موفق ترین و زیباترین طراحی ویلا در تهران که توانسته به زیبایی هر چه تمامتر محیط ویلا را با طبیعت پیوند بزند.

 

ویلای حیاط اصفهان

 

  • ویلای حیاط اصفهان

نمونه دیگری از عکس زیباترین ویلا را مشاهده می کنید و این بار هم در اصفهان قرار گرفته بنابراین برخلاف تصور ما همیشه هم بهترین و زیباترین طراحی ویلا در ایران مربوط به مناطق شمالی تهران و شهرهای شمالی نیست. ویلای حیاط اصفهان در زمینی به ابعاد 5.16 در 30 متر مربع طراحی و ساخته شده که مسئولیت این پروژه بر عهده دفتر معماری حیات بوده است. این ویلا تا شهر اصفهان فاصله کمی دارد و در روستای بسیار خوش آب و هوایی قرار گرفته است.

 

طراحی ویلا به سبک مدرن تحولی شگرف و به نوعی ساختار شکنی ایجاد کرده است. طراحی ویلای مدرن تزئینات چشمگیری که در سبک های قدیمی و کلاسیک وجود داشت را کنار زده و جلوه ی جدیدی از ویلا را معرفی کرده که در عین سادگی، زیبایی خاصی دارد.

 

جمع بندی مطالب

لیستی از زیباترین طراحی های ویلا در ایران را در این مطلب بررسی کردیم که نمونه اول آن که طراحی و ساخت آن بر عهده گروه معماری آد بوده و به ویلای چارتیغ معروف است دارای جوایز بین المللی متعددی است. شما می توانید از طریق شرکت های معرفی شده و بهترین نمونه های کاری و افتخارات آنها به راحتی با بهترین شرکت های طراحی ویلا در ایران همکاری داشته باشید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.