اگر می‌خواهید از نهایت طول عمر مفید باتری اوربیتال روی خودرو استفاده کنید باید سعی کنید از ایجاد هرگونه خوردگی و یا سولفاته در باطری ماشین خود جلوگیری کنید.

 خوردگی تجمعی از مواد رنگارنگ (معمولاً سفید، سبز یا آبی) است که روی پایانه‌ها یا کابل‌های باتری شما اتفاق می‌افتد، که جریان برق را مختل می‌کند و باعث می‌شود آنها در طول زمان خراب شوند.

 چندین علت مختلف برای خوردگی وجود دارد.  باتری های سرب اسید گاهی اوقات بخار اسید سولفوریک و گاز هیدروژن را تخلیه می کنند.  هنگامی که این گازها با گرمای زیر کاپوت و فلز روی پایانه های باتری واکنش نشان می دهند، خوردگی ممکن است رخ دهد.

 خوردگی همچنین ناشی از شارژ بیش از حد باتری شما است.  با بالا رفتن سن باتری، ترمینال ها بیشتر در معرض خوردگی قرار می گیرند.

اگر می‌خواهید از نهایت طول عمر مفید باتری اوربیتال روی خودرو استفاده کنید باید سعی کنید از ایجاد هرگونه خوردگی و یا سولفاته در باطری ماشین خود جلوگیری کنید.

به راحتی با نگهداری های روزمره و ساده می توانید این کار را انجام دهید و به حفظ طول عمر باتری ماشین خود کمک کنید و نگران از بین رفتن زود هنگام باتری بر روی خود را نباشید.

سولفاته شدن باتری خودرو و نحوه جلوگیری از آن سولفاته شدن زمانی اتفاق می افتد که باتری اسید سرب از شارژ کامل محروم شود.

 این امر در مورد باتری های استارت در اتومبیل هایی که در شهر با لوازم جانبی تشنه بار رانندگی می کنند، رایج است.  یک موتور در حالت بیکار یا با سرعت کم نمی تواند باتری را به اندازه کافی شارژ کند.

 ویلچرهای برقی نیز مشکل مشابهی دارند، زیرا کاربران ممکن است باتری را به اندازه کافی شارژ نکنند.  8 ساعت شارژ در طول شب که از صندلی استفاده نمی شود کافی نیست. 

اگر باتری بیش از حد عمیق بدون شارژ مجدد تخلیه شود، کریستال‌های سولفات جمع شده و باعث سولفاته شدن می‌شوند. همچنین گرما می تواند شرایط را برای ایجاد سولفاته در باتری 100 آمپر اوربیتال شما بیش از پیش فراهم کند.

اسید سرب باید به طور دوره ای 14 تا 16 ساعت شارژ شود تا به اشباع کامل برسد.  شاید این دلیلی باشد که باتری های ویلچر تنها 2 سال دوام می آورند، در حالی که ماشین های گلف با باتری یکسان دو برابر عمر مفید دارند.  اوقات فراغت طولانی به باتری‌های ماشین گلف اجازه می‌دهد یک شبه شارژ کامل داشته باشند.

 سولفاته شدن چیست؟  در حین استفاده، کریستال های کوچک سولفات تشکیل می شود، اما این کریستال های طبیعی هستند و مضر نیستند.

 با این حال، در طول محرومیت طولانی مدت از بار، سولفات سرب آمورف به کریستالی پایدار تبدیل می‌شود و روی صفحات منفی رسوب می‌کند.  این منجر به ایجاد کریستال های بزرگ می شود که مواد فعال باتری 50 آمپر اوربیتال را که مسئول عملکرد است، کاهش می دهد.

 دو نوع سولفاته وجود دارد: برگشت پذیر (یا سولفاته نرم) و دائمی (یا سولفاته سخت).  اگر باتری زودتر سرویس شود، سولفاته برگشت پذیر اغلب می تواند با اعمال شارژ بیش از حد به باتری کاملاً شارژ شده به شکل جریان تنظیم شده حدود 200 میلی آمپر اصلاح شود.

 ولتاژ ترمینال باتری برای حدود 24 ساعت مجاز است بین 2.50 و 2.66 ولت در سلول (15 و 16 ولت در یک بلوک مونو 12 ولت) افزایش یابد. افزایش دمای باتری به 50 تا 60 درجه سانتی گراد (122 تا 140 درجه فارنهایت) در طول سرویس اصلاحی به حل شدن کریستال ها کمک می کند.

 سولفاتاسیون دائمی زمانی ایجاد می شود که باتری 60 آمپر اوربیتال برای هفته ها یا ماه ها در حالت کم شارژ باشد.  در این مرحله، هیچ شکلی از ترمیم ممکن به نظر نمی رسد. 

مراحل تمیز کردن پایانه های خورده شده باتری

در حالی که همیشه نمی توان از خوردگی جلوگیری کرد، تمیز کردن آن آسان است. تمیز کردن پست های باتری خورده ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. شما نیاز خواهید داشت به :

1 دستکش لاستیکی یا نیتریل مقاوم در برابر اسید

2 یک برس سیمی

3 جوش شیرین و آب برای تشکیل خمیر

4 دستمال پارچه ای یا دستمال کاغذی

مطمئن شوید خودرو شما خاموش است، سپس می توانید پس از جدا کردن کابل منفی و کابل مثبت از پایانه ها، باتری 70 آمپر اوربیتال را خارج کنید.

از دست زدن با دستان خالی خودداری کنید و از یک برس سیمی برای تمیز کردن پایانه های اکثر مواد خورده استفاده کنید. با استفاده از یک پارچه، خمیر ساخته شده از آب و جوش شیرین را بمالید. این به عنوان یک پایه برای خنثی کردن اسید عمل می کند.

مخلوط جوش شیرین را با استفاده از برس سیمی خود در پایانه ها بمالید. اگر می خواهید جزئیات بیشتری کسب کنید، می توانید از مسواک نیز استفاده کنید.

محلول اضافی را از پایانه ها با پارچه یا دستمال کاغذی پاک کنید. قبل از اتصال مجدد پایانه ها به خودرو ، اجازه دهید باتری شما کاملاً خشک شود.

به طور کلی، از بین بردن خوردگی از باتری شما یک راه آسان برای حفظ آن در شرایط ایمن و استفاده حداکثری از باتری است. برای اطمینان از اتصال کامل بین باتری و دستگاه، این فرآیند را پس از مدت‌های طولانی ذخیره‌سازی تکمیل کنید.

چگونه از سولفاته شدن باتری 74 آمپر اوربیتال جلوگیری کنیم؟

خوردگی یک عارضه جانبی طبیعی عملکرد باتری های خودرو است و به همین دلیل جلوگیری از آن دشوارتر است. با این حال، جلوگیری از سولفاته شدن با نگهداری مناسب، تا حدی امکان پذیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.