بدون شک انواع اقامتگاه با امکانات و خدمات متنوع برای مسافران و گردشگران با سلیقه‌های گوناگون وجود دارد. ما در این مطلب قصد داریم درمورد قدیمی‌ ترین هتل‌ های ایران بیشتر بگوییم.

کاشان و قشم دو شهر تاریخی و با فرهنگی اصیل ایرانی، مقصد بسیاری از گردشگران است. این دو شهر قدمت تاریخی زیادی دارند و در طول سال میزبان مسافران بسیاری می‌باشند. تنوع و تعداد زیاد جاذبه‌های گردشگری کاشان و قشم باعث شده تا گردشگران اقامتی چند روزه در هتل های کاشان و قشم داشته باشند. بهتر است برای انتخاب و رزرو بهترین هتل های قشم و کاشان، ابتدا با آنها آشنا شویم.

 

بهترین هتل های کاشان

اقامتگاه عامری

اقامتگاه سنتی عامری یکی از خانه‌های تاریخی و بزرگ کاشان است که مساحتی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع دارد. خانه عامری‌ها توسط کارشناسان حرفه‌ای در سال ۱۳۷۸ مورد بازسازی قرار گرفت و تا سال ۱۳۹۳ این بازسازی به طول انجامید. در طول مدت بازسازی، گچ‌بری‌ها و معماری سنتی این خانه حفظ شده است.

این اقامتگاه در سال ۱۳۹۳ شروع به فعالیت کرد و به‌عنوان یکی از بهترین هتل‌ های کاشان شناخته می‌شود. این هتل سنتی دارای حیاط‌های اندرونی و بیرونی است که برای نشستن و گذراندن ساعاتی دلچسب، فضای بسیار زیبایی دارد. این اقامتگاه دارای دو طبقه و ۱۶ واحداقامتی است و به اماکن دیدنی کاشان دسترسی راحتی دارد.

هتل سنتی صباغیان کاشان

اقامتگاه سنتی صباغیان در مسیری که به بازار بزرگ کاشان و مسجد جامع شهر مرتبط است واقع شده و دسترسی بسیار خوبی به اماکن گردشگری و تفریحی مانند مسجد جامع، باغ فین، تپه های سیلک، بازار سنتی و مسجد آقا بزرگ دارد. این هتل سنتی، میزبان بسیار خوبی برای گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی می‌باشد.

هتل سنتی صباغیان قدمتی ۲۵۰ ساله دارد که از یادگارهای دوران قاجار است و در فهرست آثار ملی کشور به‌ثبت رسیده است. هتل صباغیان با مساحت 700 مترمربع در سه طبقه و ۱۷ واحداقامتی، در حیاطی زیبا میزبان گردشگران این شهر تاریخی است.

بهترین هتل های کاشان و قشم را بشناسیم3

 

هتل سنتی فلاحتی کاشان

قدمت هتل سنتی فلاحتی، مربوط به دوران قاجار است که پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۸ اقدام به فعالیت در زمینه میزبانی از مهمانان و گردشگران شهر کاشان نمود. این هتل سنتی دارای ۲۰ واحداقامتی است که دور تا دور محوطه قرار گرفته‌اند. واحدها در طبقات همکف، زیرزمین و طبقه اول قرار دارند. گردشگرانی که به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت و دور از هیاهو و زندگی مدرن می‌باشند؛ می‌توانند لذت یک اقامت سنتی را در این هتل داشته باشند. این هتل یکی از بهترین‌ هتل‌ های کاشان به‌شمار می‌رود.

هتل وندا کاشان

هتل ۴ستاره وندا کاشان، هتلی شیک و مدرن است که در بلوار امام رضا کاشان بنا شده است. هتل وندا در سال ۱۳۹۹ با ۴۰ واحداقامتی شروع به‌ فعالیت کرد و در کنار مرکز تجاری تفریحی، کاشان مال قرار گرفته است. این هتل دسترسی خوبی به تپه سیلک، باغ فین، خانه بروجردی‌ها، طباطبایی، تیمچه امین‌الدوله، بازار سنتی، مسجد آقا بزرگ و مسجد جامع دارد. این هتل نوساز و بسیار شیک از بهترین هتل های کاشان است و اقامتی خوش را برای مهمانان خود رقم می‌زند.

اقامتگاه سنتی اطلسی

هتل سنتی اطلسی دارای قدمت ۲۰۰ ساله است. پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این بنای تاریخی نمادی از معماری قدیمی ایران را دارد. ساختمان آجری و دَر و پنجره‌های چوبی، سرداب، بادگیر، حوض و اتاق‌های پنج دَر، از ویژگی‌های این بنای قدیمی است. حوض میان حیاط با وجود ماهی‌هایی زیبا، تصویری نوستالژیک را به‌رخ می‌کشد.

اقامتگاه سنتی مرشدی

هتل سنتی مرشدی  یا خانه ادیب یکی دیگر از بهترین هتل های کاشان است که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. این هتل در سال ۱۳۹۷ با ۱۷ واحداقامتی شروع به فعالیت کرد. ۱۶ واحد آن در اطراف محوطه و در دو طبقه بالا و پایین قرار گرفته‌اند و یک واحد در زیرزمین قرار دارد. این هتل سنتی دارای دو ورودی است که یک ورودی برای طبقه پایین و ورودی دیگر مربوط طبقه بالا است.

بهترین هتل های کاشان و قشم را بشناسیم4

 

هتل لیلی کاشان

هتل تک ستاره لیلی کاشان به‌عنوان یکی از بهترین هتل های کاشان، خدمات و امکاناتی بیشتر از استانداردهای هتل یک ستاره را ارائه می‌دهد. این هتل در سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرد. ورودی هتل دارای چند پله است و دسترسی هتل به بافت قدیمی و تاریخی کاشان بسیار مناسب می‌باشد.

بهترین هتل های قشم

جزیره قشم یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است و گردشگران با اقامت در هتل های قشم، سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم می‌زنند.

هتل بوتیک ایرمان

هتل ایرمان قشم در 5 طبقه و ۳۸ واحداقامتی با طراحی و چیدمانی خاص و متفاوت، دارای ساختاری بسیار زیبا با سبکی مدرن و سنتی، میزبان گردشگران و مهمانان قشم است. این هتل در سال ۱۳۹۳ شروع به فعالیت کرد و دارای امکاناتی ازجمله تلویزیون، اینترنت، پارکینگ اختصاصی، سیستم اعلام حریق، کافی‌شاپ، روم سرویس و... است. موقعیت مکانی هتل به مراکز خرید مانند سیتی سنتر، پردیس و ستاره، دسترسی راحتی دارد. فاصله هتل تا ساحل دریا تقریبا دو کیلومتر است.

هتل آوینا قشم

هتل ۴ستاره آوینا یکی از بهترین هتل های قشم است. این هتل دارای ۷ طبقه و ۵۶ واحداقامتی است. واحدهای اقامتی در طبقات چهارم تا هفتم هتل قرار دارند. امکانات هتل آوینا شامل رستوران، پارکینگ مسقف، کافی‌شاپ، اینترنت پرسرعت و... است. هتل در بافت سنتی شهر قرار دارد و دسترسی راحتی به قلعه پرتغالی‌ها، اسکله ذاکری و بازار قدیم قشم دارد.

هتل آرتا قشم

هتل آرتا یکی از شیک‌ترین و بهترین هتل های قشم به‌حساب می‌آید. این هتل در سال ۱۳۹۵ در پنج طبقه و ۴۸ واحداقامتی، شروع به فعالیت کرد. واحدهای اقامتی در طبقات دوم تا پنجم هتل قرار دارند. هتل فاصله بسیار نزدیکی تا دریا داشته و چشم‌انداز بعضی از اتاق‌های آن روبه دریا است. هتل آرتا بر اساس استانداردهای جهانی اداره شده و اولین هتل استاندارد قشم می‌باشد.

نمای ظاهری هتل برگرفته از معماری عربی و کلاسیک است و سنگ‌های استفاده شده در نمای هتل، به‌رنگ شکلاتی می‌باشد. این هتل به مروارید قشم معروف شده است. در معمای هتل از چراغ‌های ال ای دی استفاده شده که در تاریکی شب جلوه‌ی بسیار زیبایی به نمای هتل می‌دهد. طراحی لابی، ترکیبی از سبک و مدل کلاسیک و مدرن است که مجهز به تهویه هوا می‌باشد. در لابی گلدان‌های بزرگ به منظور زیبایی بخشیدن به این قسمت هتل قرار گرفته است.

بهترین هتل های کاشان و قشم را بشناسیم5

هتل هانی قشم

هتل هانی قشم یکی دیگر از بهترین هتل های قشم است که در سال ۱۳۹۹ با ۶۰ واحداقامتی در اختیار گردشگران قرار گرفت. سرویس‌دهی و خدمات و امکانات مناسب هتل، شرایط اقامتی خوبی را برای مهمانان فراهم کرده است. امکانات کلی هتل شامل رستوران، کافی‌شاپ، سالن همایش و سالن بیلیارد می‌باشد.

واحدهای اقامتی هتل، بزرگ و با دکوراسیون مدرن و چیدمانی زیبا، اقامتی دلنشین را برای مهمان رقم می‌زند. هتل دسترسی خوبی به پارک زیتون، قلعه پرتغالی‌ها، جزایر ناز، بازار سنتی قشم و ساحل دریای نیلگون خلیج فارس دارد.

هتل شهریار قشم

هتل 3ستاره شهریار قشم یکی دیگر از بهترین هتل های قشم است که مساحتی بالغ بر ۱۷۵۰ مترمربع دارد. این هتل در سال ۱۳۹۸ با 4 طبقه و ۴۲ واحداقامتی شروع به کارکرد. هتل شهریار در خیابان ساحل شهر درگهان واقع شده و تا مرکز شهر قشم ۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

هتل آتامان قشم

هتل آتامان قشم با ۵۸ واحداقامتی و امکاناتی استاندارد و مجهز، آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران قشم می‌باشد. این هتل در سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت کرد و یکی از بهترین هتل های قشم به‌شمار می‌رود. هتل به مراکز خرید و بازارهای قشم،‌ دسترسی بسیار خوبی دارد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.