در این مقاله، ما برخی از راه‌های متداول را که یک شرکت سئو می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف کسب‌ وکارتان کمک کند را برجسته می‌کنیم تا بتوانید با دید بازتری با شرکت خدمات سئو انتخابی خود کار کنید. اگر در حال بررسی خدمات سئو هستید، احتمالا با چند شرکت سئوی مختلف برخورد کرده اید. اگرچه آنها در مورد خدمات خود در وب سایتشان صحبت می کنند، ممکن است هنوز رمزگشایی اینکه یک شرکت سئو دقیقاً چه کاری انجام می دهد دشوار باشد. این امر به ویژه زمانی صادق است که شما آشنایی چندانی با اصطلاحات سئو ندارید

اگر تصمیم به سرمایه گذاری در سئو گرفته اید، متوجه شده اید که چگونه می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند، اما از یک آژانس سئو چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

اولین جلسه با شرکت سئویی که قرار است با آن ها همکاری کنید، برای شما هیجان انگیز است؛ زیرا انتظارات زیادی از آنها دارید. شما اطمینان دارید که به دلیل تصمیم برای سرمایه گذاری در خدمات سئو، رشد بالایی در انتظار کسب و کار شماست. در این مقاله، ما برخی از راه‌های متداول را که یک شرکت سئو می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف کسب‌ وکارتان کمک کند را برجسته می‌کنیم تا بتوانید با دید بازتری با شرکت خدمات سئو انتخابی خود کار کنید. اگر در حال بررسی خدمات سئو هستید، احتمالا با چند شرکت سئوی مختلف برخورد کرده اید. اگرچه آنها در مورد خدمات خود در وب سایتشان صحبت می کنند، ممکن است هنوز رمزگشایی اینکه یک شرکت سئو دقیقاً چه کاری انجام می دهد دشوار باشد. این امر به ویژه زمانی صادق است که شما آشنایی چندانی با اصطلاحات سئو ندارید.


 

قبل از هر چیزی ابتدا باید بدانید که سئو چیست؟

سئو (SEO) چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی و مهندسی محتوای صفحات وب بر اساس فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جست و جو از جمله گوگل است و هر سایتی این استاندارها رو بهتر پیاده سازی کند، در نتایج گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. در فرآیند سئو ما به موتورهای جست و جو کمک میکنیم درک بهتری از محتوای سایت داشته باشند تا بتوانند منطبق ترین پاسخ را برای جست و جو گران ارائه دهند. سئو یک فرآیند دائمی برای جذب کاربرانی است که به  محصولات یا خدمات شما نیاز دارند و در موتورهای جست و جو به دنبال آن می گردند. در سئو باید روی عباراتی تمرکز کنید که انطباق بیشتری با اهداف بازاریابی و بیزینسی شما دارند.

انتظاراتی که از یک شرکت سئو باید داشته باشید

در اینجا برخی از انتظاراتی که باید از یک شرکت سئو داشته باشید آورده شده است:

زمان برای تعیین و درک اهداف شرکت شما

قبل از شروع هر کاری، آژانس سئوی شما باید وقت بگذارد تا کسب و کار، مخاطبان، رقبا و اهداف شما را بشناسد. بدون داشتن دانش عمیق از اینکه برند و هدف گذاری شما چیست، چگونه به اهداف شما خواهند رسید؟ یک استراتژی واضح و مختصر باید ایجاد شود و این کمک می کند تا مشخص شود که چه وظایفی باید برای بهینه سازی ROI شما برای بودجه و چارچوب زمانی توافق شده انجام شوند.

تحقیق و آنالیز کامل سئو سایت

سئوی موفق به موارد زیر بستگی دارد:

  • آنالیز و تجزیه و تحلیل سئو سایت برای شناسایی زمینه های بهبود: انجام بررسی‌های فنی سئو می‌تواند تعدادی از مشکلات بالقوه مربوط به ایندکسینگ، سرعت سایت، محتوا، ناوبری، تصاویر و موارد دیگر را مشخص کند. پس از شناسایی زمینه های بهبود، می توان یک لیست بر اساس اولویت برای اعمال تغییراتی ایجاد کرد که باعث بهبود رتبه و همچنین تجربه کاربر می شود.
  • تحقیقات گسترده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا در عباراتی که می خواهید برای آنها سئو کنید: سئو به شما امکان می‌دهد مرتبط‌ترین و مهم‌ترین کلمات کلیدی را که کاربران به طور فعال جستجو می‌کنند، شناسایی کنید. توجه به کلمات کلیدی هدفی که می توانید برای به حداکثر رساندن ROI خود به طور واقع بینانه رقابت کنید، ضروری است.

نظارت و گزارش

یک شرکت سئو باید به طور مداوم بر کمیت و کیفیت ترافیک سایت شما نظارت داشته باشد و در طول این فرآیند توصیه هایی برای آینده ارائه دهد. همه اهداف مهم شما باید تحت نظارت باشند و در گزارش پیشرفت ماهانه قرار گیرند که نشان می دهد چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. این گزارش فرصتی برای شما است تا از میزان اثربخشی فعالیت های سئو مطلع شوید.

شفافیت

در طول ارتباط خود با آژانس سئوی خود، از آن ها بخواهید کاملاً شفاف و واضح فرآیند کار را برای شما توضیح دهند. این خیلی مهم است که وظایفی را که در حال انجام هستند و چرایی آن را درک کنید.

نتایج (اما نه فورا!)

شما بهترین شرکت سئو را استخدام می کنید تا فروش، ترافیک و نرخ بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید؛ بنابراین منصفانه است که انتظار داشته باشید که شاهد پیشرفت های قابل توجهی باشید. با این حال، موفقیت در سئو زمان می برد و باید نسبت به شرکت های سئو که به شما وعده نتایج سریع را می دهند، بسیار محتاط باشید. ممکن است چند ماه طول بکشد تا شما شاهد افزایش ترافیک و درآمد خود باشید؛ به خصوص به این دلیل که می‌تواند برای موتورهای جستجو مانند Google زمان ببرد تا تلاش‌های شما را مورد توجه قرار دهند. اگر نتایج مثبتی می بینید، می توانید با خیال راحت بگویید که کمپین سئوی شما نتیجه می دهد.

خدمات سئو شامل چه مواردی است؟

سئو یک سرویس گسترده است که در نهایت هدف شما افزایش ترافیک و شانس تبدیل کاربران است. خدمات سئو شامل اما محدود به موارد زیر نیست:

  • استراتژی کلمه کلیدی: با استفاده از ابزارهایی مانند Semrush، کلمات کلیدی که بالاترین بازدهی را برای کسب و کار شما دارند، کشف می شود.
  • سئوی تکنیکال: آنالیز وب سایت مشتری با استفاده از ابزارهای تخصصی برای شناسایی هر گونه مشکل (مانند محتوای تکراری یا 404 صفحه) که نیاز به اصلاح دارند.
  • آنالیز و تحلیل سئو: این اقدامات بینش دقیقی از وب سایت مشتریان ارائه می دهد و می تواند شامل تجزیه و تحلیل SERP، رقبا، استراتژی کلمات کلیدی و عملکرد سایت آنها باشد.
  • بهینه سازی محتوا: داشتن محتوای با کیفیت خوب که برای کاربران مفید است و برای موتورهای جستجو بهینه شده است، می تواند رتبه شما را ارتقا دهد. این شامل نوشتن کپی رایت، افزودن لینک های داخلی به سایر صفحات مرتبط، بهینه سازی برای کلمات کلیدی هدف و موارد دیگر است.
  • بازاریابی محتوا: پشتیبانی از محتوا اغلب برای ایجاد یک معماری قوی در اطراف صفحات تجاری شما ضروری است و در عین حال ترافیک ارگانیک خوبی را از طریق خود محتوا جذب می کند.
  • لینک سازی: این شامل کسب بک لینک منابع مرتبط، قدرتمند، با تخصص و قابل اعتماد (E-A-T) است.
  • سئوی محلی: سئوی محلی به بهبود دیده شدن کسب و کارهایی که در یک منطقه محلی فعالیت می کنند، کمک می کند.

هزینه سئو چقدر است؟

میزان هزینه سئو به مقیاس پروژه شما، میزان رقابت بخش شما و میزان تجربه آژانس سئو متفاوت است. مهم است که به یاد داشته باشید که سئو یک راه حل سریع نیست و احتمالاً چندین ماه طول می کشد تا متوجه تغییرات قابل توجهی در ترافیک و درآمد شوید. کاری که می توانید انجام دهید این است که با چند آژانس مختلف صحبت کنید و از آنها درخواست قیمت کنید، اما در نهایت ارزان ترین گزینه ممکن است بهترین انتخاب نباشد!

در مورد قراردادها چطور؟

قراردادهای سئو همیشگی نیستند، اگرچه لازم به یادآوری است که لمس نتایج ممکن است زمان ببرد. به طور معمول، درقراردادهای سئو، شرکت سئو متعهد به تحویل نتایج یا اقداماتی در قبال دریافت هزینه می شود. قرارداد با یک آژانس سئو تقریباً شش تا دوازده ماه است، اما این واقعاً به تجارت شما و اهدافی که امیدوارید به آنها برسید بستگی دارد.

نکته پایانی

سئو یک تجارت پیچیده است و کمپین و استراتژی سئوی شما با سایر مشاغل بسیار متفاوت است. چیزی که می توانید به دنبال آن باشید، یک شرکت سئو است که می خواهد شرکت و اهداف شما را بشناسد و سوالات زیادی مانند شما دارد تا اطمینان حاصل کند اهداف درست و قابل دستیابی هدف گذاری شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.