بیشتر ما قبل از شروع سفر، سوالاتی در ذهنمان داریم! تا جایی که ممکن است چند روز قبل از سفر، شب را با اضطراب به صبح برسانیم. ساده ترین و اولین سوالی که پیش می آید معمولا این است که کجا برویم؟

بسیاری از مردم برای «لذت» شروع به سفر می کنند و جاده های طولانی را پشت سرمی گذارند. دانستن اینکه چگونه از سفر لذت ببریم یک هنر است! این هنر می تواند انتخاب یک همسفر خوب باشد و یا انتخاب یک مقصد هیجان انگیز مانند در شمال و  اجاره ویلا شمال با یک قیمت مناسب! در این مقاله شما با کارهایی که یک مسافر حرفه ای قبل از سفر انجام می دهید آشنا می شوید.  (این چکیده است لطفا تو کادر قرار بدین)

بیشتر ما قبل از شروع سفر، سوالاتی در ذهنمان داریم! تا جایی که ممکن است چند روز قبل از سفر، شب را با اضطراب به صبح برسانیم. ساده ترین و اولین سوالی که پیش می آید معمولا این است که کجا برویم؟

اول باید ببینید به چه سبک سفری علاقمند هستید؟ آیا عاشق بازدید از آثار تاریخی هستید؟ دوست دارید صبح را در میان جنگل و با صدای گوش نواز پرندگان از خواب بیدار شوید؟ علاقمند هستید تا چند روزی را در سواحل دریای خزر بگذرانید و آفتاب بگیرید؟ و یا می خواهید به کیش بروید، از پاساژهای لوکس خرید کنید و تفریحات آبی مهیج انجام دهید؟ انتخاب بر عهده خود شماست...

در هر صورت هر کسی با توجه به سبک زندگی و علاقمندی هایش ، نوع سفر خود را نیز انتخاب می کند. نوع و نگاه هر کسی به مقوله سفر، از فیلتر تجربیات و احساسات شخصی اش عبور می کند. بنابراین تمام سلایق قابل احترام هستند، چه کسانی که دوست دارند در زیر نور مهتاب در میان جنگل کمپ کنند، چه کسانی که میخواهند اجاره ویلا در شمال در کنار دریا را امتحان کنند و چه کسانی که میخواهند در ییلاقات ماسال با اجاره ویلا در ماسال چند روزی را سپری کنند. پس خیلی سخت نگیرید و بعد از انتخاب سبک سفرتان، یک برنامه ریزی بی نقص انجام دهید.

ما در اینجا نکات و مواردی را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم. با رعایت این موارد سفر کردن راحت تر و دلچسب تر از همیشه خواهد شد. پس مطالعه ادامه مقاله را از دست ندهید.

انتخاب مقصد مناسب

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب مقصد است!

کجا برویم؟

قبل از انتخاب مقصد نگاهی به  بودجه خود بیندازید. هرچه مسیرتان دورتر باشد، باید بیشتر هزینه کنید، پس اگر محدودیت مالی دارید شهرهای نزدیک تر را انتخاب کنید. به طور مثال اگر ساکن تهران باشید و بخواهید آخر هفته در فضایی دنج و آرام زمان بگذرانید می توانید به جای سفر به شمال، به کردان بروید و با اجاره ویلا کردان اوقات خوشی را سپری کنید.

حالا باید نوع وسیله نقلیه ای که می خواهید با آن سفر کنید را انتخاب کنید. اتوبوس، ماشین شخصی، هواپیما، قطار و...؟ طبیعتا هزینه سفر با خودرو شخصی کمتر از سایر وسیله هاست و مزیتش این است که در آن آزادی عمل بیشتری دارید.

حتما قبل از انتخاب مقصد در مورد جاذبه های گردشگری و دیدنی ها آن منطقه خوب تحقیق کنید. جمع آوری اطلاعات در مورد مسیر رو فراموش نکنید!‌ خیلی از ما از مسیری که مارا به مقصد میرساند غافل هستیم، در صورتیکه بسیاری از زیبایی های سفر و دیدنی ها در همان طول مسیر قرار گرفته اند.

حالا نوبت به انتخاب یک همسفر و یا همسفران خوب می رسد. یک همسفر بد نه تنها مانع لذت بیشتر شما از سفر می شود بلکه خاطرات بد هم برایتان باقی می گذارد. از من به شما نصیحت!‌ همسفرتان رو با وسواس و دقت انتخاب کنید.

رزرو آنلاین اقامتگاه و بلیط

1- اجاره سوئیت در تهران به صورت آنلاین

2

تصور کنید ماموریت کاری دارید و عازم تهران هستید. بهتر هست قبل از شروع سفر، اقدام به رزرو اقامتگاه کنید تا به هنگام رسیدن به مقصد دغدغه شما فقط رسیدگی به کارهایتان باشد و مجبور نباشید ساعت ها به دنبال اقامتگاه مناسب در ترافیک کلافه کننده تهران باشید. در روش آنلاین حتی اگر در شلوغ ترین روزهای تهران هم باشید، دغدغه و استرس پیدا کردن اقامتگاه مناسب برای اجاره روزانه خانه در تهران نخواهید داشت.

 برای رزرو ویلا و سوئیت به صورت آنلاین می توانید از وبسایت های معتبری مثل لیدوماتریپ کمک بگیرید. در وبسایت لیدوماتریپ بیش از 7 هزار اقامتگاه در بیشتر از 400 شهر ایران وجود دارد و نکته مثبت و خوب ماجرا این است که می توانید از کیلومترها دورتر و از خانه خود، اقامتگاه خود را به صورت آنلاین و در زمانی کوتاه رزرو کنید.  در صورت نیاز و وجود هرگونه پرسشی می توانید با پشتیبانان 24 ساعته ی لیدوماتریپ تماس بگیرید.

2- خرید بلیط به صورت آنلاین

اگر با وسیله نقلیه شخصی سفر می کنید نیازی به تهیه بلیط نخواهید داشت. یکی از مزیت های سفر با خودرو شخصی این است که می توانید هزینه بنزین را میان همسفرانتان تقسیم و تا حد زیادی از هزینه های سفر کم کنید و یا اینکه در مسیر هر جا که خواستید توقف کنید.

اما در صورتی که می خواهید با وسایط نقلیه عمومی سفر کنید بازهم وبسایت های داخلی زیادی در این زمینه در حال فعالیت هستند که به راحتی، با یک سرچ کوچک در گوگل می توانید آنها را پیدا کرده و انواع بلیط های چارتری ارزان قیمت را از این سایتها رزرو کنید.

کجا برویم و چه ببینیم؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، ابتدا باید سبک سفری مورد علاقه خود را پیدا کرده و با توجه به آن برنامه ریزی کنید که کجا وقت بگذرانید. در صورتی که چند سفر هرچند کوتاه هم رفته باشید، علاقه تان را پیدا خواهید کرد.

 اگر به سفرهای تاریخی علاقه دارید در مورد جاذبه های تاریخی و باستانی شهر مقصد اطلاعات جمع آوری کنید، اگر عاشق طبیعت و طبیعت گردی هستید و می خواهید چند روزی را خارج از شهر سپری کنید روستاهای توریستی و گردشگری هر شهری را شناسایی کنید و حتی با اجاره اقامتگاه بوم گردی چند روزی را در خانه های سنتی و تاریخی و بگذرانید.

موزه گردی، پاساژگردی، تفریحات مهیج و آبی، بازدید از بناهای باستانی، شکم گردی و چشیدن طعم غذاهای محلی و... هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. پس باتوجه به مقصد و علایقی که دارید یک سری نکات و اطلاعات را بررسی کنید تا با آمادگی کامل و اطلاعات قبلی سفر هیجان انگیزی را آغاز کنید.

 

 

 

چک لیستی از ملزومات سفر تهیه کنید

پس از انتخاب مقصد، مشخص کردن نوع وسیله نقلیه و رزرو اقامتگاه نوبت به نوشتن چک لیستی از ملزومات سفر می رسد.

مثلا ممکن است بخواهید سفری به کیش داشته باشید و بخواهید با اجاره ویلا در کیش، در این جزیره کوچک اما بسیار پرطرفدار، بمانید.

در این شرایط بهتر است قبل از سفر آب و هوای کیش را در نظر بگیرید و تمامی کارهایی که در سفر به کیش دوست دارید انجام دهید را از در ذهنتان مجسم کنید. به طور مثال کیش جزیره ای گرم است و بهتر است لباس های نخی با رنگ های روشن همراه خود ببرید. حداقل یک روز قبل از سفر چمدان خود را بسته، آمادگی کامل داشته باشید و هوشیاری و دقت نظرتان را به رخ دیگران بکشید!

اگر مسافر هستید، به وبسایت لیدوماتریپ سر بزنید

3

لیدوماتریپ یک وبسایت معتبر رزرواسیون آنلاین ویلا، سوئیت، آپارتمان مبله و اقامتگاه بوم گردی در سراسر ایران است که روزانه نیاز اقامتی بسیاری از مسافرین را رفع می کند. لیدوما یک پلتفرم هیجان انگیز و محبوب میان عاشقان سفر است و بستری با امنیت بالا را فراهم کرده که در آن مالکین اقامتگاه ها را به مسافرین وصل می کند. در این پروسه مالکین می توانند کسب درآمد کنند و مسافرین نیز سقفی امن را در شهر مقصد خود داشته باشند.

در وبسایت لیدوماتریپ  تمامی مشخصات، اطلاعات، قیمت و تصاویر اقامتگاه ها  قابل مشاهده برای کاربران هستند و رزرواسیون به صورت آنلاین می باشد. بنابراین شما در حالی که در منزل خود نشسته اید و نوشیدنی مورد علاقه خود را می نوشید، می توانید اقامتگاه خود را به راحتی و با آسودگی تمام در کیلومترها آنسوتر رزرو کنید.

برای آشنایی بیشتر با این  پلتفرم و رزرو اقامتگاه از شما دعوت می کنیم که به وبسایت www.lidomatrip.com  سر بزنید.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.