شاید به جرات بتوان گفت که سفر بخش جدایی ناپذیری در زندگی هر فرد به شمار می رود اما مدتهاست که این تفریح جذاب تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و عده زیادی را با مشکل روبرو کرده است. با این حال دلایلی هم مانند مراقبت از یکی از اعضای خانواده در شرایط اضطراری پزشکی و یا جابجایی برای کار جدید وجود دارند که ممکن است برخی از افراد را حتی در این شرایط کرونایی به خرید بلیط هواپیما وا دارند.

اخیرا مطالعه ای نشان داده که دو پرواز بین المللی در اوایل سال جاری باعث گسترش شیوع کرونا شده؛ اما هر دو حادثه قبل از اجرای قانون ماسک اجباری توسط شرکت های هواپیمایی رخ داده است. پرواز با هواپیما اکنون به دلیل فیلتر شدن و نحوه گردش هوا در آن بسیار ایمن تر گشته و ویروس ها به راحتی در پروازها پخش نمی شوند. با تمامی این تفاسیر نباید از این نکته غافل شد که حتی با در نظر گرفتن تمامی تمهیدات بهداشتی، سفر با هواپیما اگر چه ایمن تر شده اما کاملا بدون خطر نیست. در واقع اگر مجبور به پرواز هستید، نکاتی که در ادامه مطلب آورده شده را جدی تر بگیرید تا با خیالی آسوده اقدام به خرید بلیط چارتر نمایید.

ما این موارد مهم را از بررسی های متخصصان در مورد چگونگی سفر با هواپیما به ایمن ترین شکل ممکن، جمع آوری کرده ایم، پس با ما همراه باشید.

 

نکات اساسی که باید قبل از پرواز به آن توجه کنید.

 

اولین و مهمترین نکته این است که در صورت مشاهده علائم ویروس کرونا از مسافرت خودداری نمایید. اگر اخیراً علائم این بیماری را داشته و اطلاعات دقیقی از نتیجه آزمایشتان در دست ندارید، حتی اگر حالتان بهتر است هم سفر نکنید.

اکثر شرکت های هواپیمایی به طور گسترده توانایی شما را در تغییر پروازهایتان بدون پرداخت جریمه افزایش داده اند. پس از این انعطاف پذیری استفاده کنید. هیچ سفری ارزش به خطر انداختن جان سایر افراد در فرودگاه، هواپیما و شهر یا کشور مقصد شما را ندارد.

هنگام انتخاب پرواز، سیاست ها و قوانین شرکت های هواپیمایی مختلف را درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نشستن به دقت بررسی کنید زیرا در ابتدای همه گیری ویروس کرونا به نظر می رسید که همه شرکت هواپیمایی ادعای خالی گذاشتن صندلی های وسط به منظور حفظ فاصله اجتماعی را دارند، اما عکس های ارسال شده در توییتر به سرعت نشان داد که دقیقا این کار را انجام نمی دهند.

همه شرکت های هواپیمایی مسافران را ملزم به پوشیدن ماسک صورت می کنند. پائولا کانون، ویروس شناس و استاد میکروبیولوژی مولکولی و ایمونولوژی در دانشکده پزشکی Keck در USC، گفت که او ماسک KN95 را ترجیح می دهد و استفاده از آن را برای همه بهتر می داند. اما بهترین ماسک برای شما ماسکی است که کاملا اندازه صورتتان باشد و بتوانید طولانی مدت بدون آن که مجبور باشید برای تنظیم به ماسک خود دست بزنید و یا صورتتان را بخارانید از آن استفاده کنید.

برخی گمانه زنی ها نشان می دهد که استفاده از عینک نیز با جلوگیری از ورود ذرات از طریق چشم به عدم گسترش کرونا ویروس کمک می کند. اگر خودتان هم عینکی باشید پس استفاده از عینک در سفر نیز برایتان کار دشواری نخواهد بود، ولی اگر می خواهید علاوه بر ماسک خود از عینک یا محافظ صورت استفاده کنید، شما در فرودگاه تنها کسی نخواهید بود که این کار را انجام میدهد و کاملا امری عادی به نظر خواهد رسید.

پائولا کانون در دانشکده پزشکی Keck گفت: اگر من در هواپیما بودم و فردی را میدیدم که ماسک یا شیلد روی صورت خود دارد، میگفتم بسیار عالی! امیدوارم این فرد در صندلی کنار من بنشیند.

دن اوسلان، مدیر ارشد پیشگیری از عفونت در UCLA Health، در ایمیلی نوشت که مسافران باید این سه نکته را رعایت کنند: دستان خود را به صورت مداوم شسته و یا ضد عفونی کنند، ماسک بزنند و همیشه فاصله خود را از دیگران رعایت کنند. حبابی در اطراف خود در نظر گرفته و آن را حفظ نمایند. اگر کسی نیز خیلی به آنها نزدیک شد، از او خواهش کنند که فاصله را رعایت کند.

 

نکات ضروری در داخل فرودگاه

نکات ضروری سفر با هواپیما در ایام کرونا2

استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در زمین، به اندازه هوا مهم است. در فرودگاه پس از در دست داشتن بلیط هواپیما خارجی ،هنگامی که در حال گشتن در خطوط امنیتی و آماده شدن برای پرواز هستید ممکن است حوصله تان سر برود و سری به مغازه ها و رستوران ها بزنید. حتی ممکن است نوشیدن یک نوشیدنی بدون ماسک براس شما وسوسه انگیز باشد. ولی مراقب باشید این مساله می‌تواند خطر ابتلای کرونا را برای شما افزایش دهد. پس از انجام این کار و همچنین خوردن میان وعده های قبل از پرواز صرف نظر کنید.

وقتی که زمان سوار شدن در هواپیما شد، عجله نکنید که در صف قرار بگیرید و در فضاهای خالی تر موجود، تا خلوت شدن صف منتظر بمانید.

 

موارد بسیار مهم در حین پرواز با هواپیما

نکات ضروری سفر با هواپیما در ایام کرونا3

 قبل از نشستن، استفاده از دستمال مرطوب کننده را برای ضد عفونی کردن کمربند ایمنی، دسته های صندلی، کنسول تلویزیون، جلو و پشت میز چای و هر چیز دیگری که ممکن است حتی فقط یک بار لمس شده باشد استفاده کنید. اگرچه انتقال ویروس کرونا از طریق سطح کمتر از چیزی است که در ابتدا تصور می شد، اما هنوز هم ایده خوبی است که سطوح تا حد ممکن ضدعفونی شوند.

دن اوسلان در ادامه گفت: پس از نشستن از سیستم فیلتراسیون هوا در هواپیما که بسیاری از ذرات ویروس را فیلتر کرده و از بین میبرند استفاده کنید.

نازل هوا را روشن کنید و آن را مستقیم به سمت صورت خود قرار دهید. برای جلوگیری از سرما یک ژاکت به همراه داشته باشید و از استفاده از پتوی مشترک هواپیما خودداری کنید.

شرکت های هواپیمایی استفاده از ماسک را برای همه در هواپیما اجباری اعلام کرده اند، اما همه افراد اجازه برداشتن ماسک خود را هنگام خوردن و نوشیدن دارند. متاسفانه برخی افراد از این مزیت استفاده می کنند و تا زمانی که ممکن است وقت غذا خوردن خود را طول میدهند.

از همین رو اگر غذا و نوشیدنی در پرواز شما سرو می شود، منتظر بمانید تا غذا خوردن اطرافیانتان تمام شود و پس از آن که همه مسافران مجدد ماسک های خود را روی صورت قرار دادند، ماسک خود را در بیاورید.

اگر از سرویس بهداشتی هواپیما استفاده کردید و فکر کردید زمان مناسبی برای برداشتن ماسک در یک محیط خصوصی است، از این کار صرف نظر کنید. زیرا ممکن است شخصی که قبل از شما در آنجا بوده نیز همین کار را کرده باشد. قطعا تا به حال به هنگام استفاده از سرویس بهداشتی هواپیما با خودتان نگفته اید که این فضای کوچک و بسته چقدر پر از هوای تازه و تهویه ای قوی است! پس ماسک خود را برندارید.

در اصل، تا آنجا که ممکن است در طول مدت پرواز در حالی که ماسکتان به خوبی روی صورتتان قرار گرفته است از روی صندلی خود تکان نخورید.

پس از فرود، برای پیاده شدن اصلا عجله نکنید و مجددا حباب دورتان را ایجاد کرده و فاصله را از دیگران رعایت کنید.

حالا زمانی که از فرودگاه خارج شدید و به مقصد خود رسیدید، می‌توانید یک نفس راحت بدون ماسک بکشید.

 

 

منبع:

https://www.latimes.com/travel/story/2020-09-24/flying-during-coronavirus-travel-safety-tips

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.