شغل های رشته الکترونیک فنی حرفه ای با توجه به پیشرفت های قابل توجه ایجاد شده در عرصه های مختلف تولیدی و صنعتی و ساختمانی، بیش از پیش اهمیت و ضرورت پیدا کرده است. از سوی دیگر، با توجه به پردرآمد بودن این گروه از مشاغل، بسیاری از متقاضیان بازار کار به سمت و سوی حوزه برق و الکترونیک گرایش پیدا کرده اند.

در این مقاله قصد داریم بهترین شغل های رشته الکترونیک را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. به طور کلی، رشته الکترونیک به عنوان یکی از حوزه های کارآمد و کاربردی مرتبط با برق به شمار می آید. برق خودرو، برق صنعتی، برق ساختمان و الکترونیک، سیم پیچی، پی ال سی از مهمترین و در عین حال بهترین شغل های حوزه الکترونیک به شمار می آیند.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که حوزه برق یکی از رشته های مادر و اصلی علوم مهندسی محسوب می گردد. شایان ذکر است که حوزه برق با تمام ابعاد زندگی انسان مرتبط می باشد. علاوه بر این، حوزه برق در زمره علوم پرکاربرد و گسترده به حساب می آید. شغل های رشته الکترونیک اگرچه به کسب دانش آکادمیک و تئوری نیاز دارند، اما توانایی و مهارت فرد در این مشاغل از فاکتورهای بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می گردد. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین مشاغل برق و الکترونیک می پردازیم با ما همراه باشید.

نگاهی به بهترین شغل های رشته الکترونیک

همانطور که عنوان گردید، برق ساختمان، تعمیرات برد، plc، سیم پیچی موتور از مهمترین شغل های رشته الکترونیک فنی حرفه ای به شمار می روند. در ادامه به بررسی مجزای هر کدام از این مشاغل می پردازیم.

 

 

شغل تعمیرات برد الکترونیک

امروزه با توجه به استفاده گسترده و وسیع از لوازم و وسایل برقی، احتمال بروز خرابی و ایراد در ساختار و عملکرد برد الکترونیک لوازم برقی وجود دارد. در این مواقع تعمیرکار برد الکترونیک به عنوان یکی از شغل های رشته الکترونیک تعمیر و سرویس برد این لوازم را در دستور کار قرار می دهد.

فعالیت های تعمیرکار برد الکترونیکی: عیب یابی، تعویض و تعمیر قطعات معیوب قرار گرفته بر روی بردهای الکترونیکی از حیطه های فعالیت این شغل محسوب می گردد.

پیش نیازهای شغل تعمیرکار برد: تعمیر و عیب یابی برد الکترونیکی امری تخصصی بوده و پیش نیاز ورود به این شغل کسب مهارت های مورد نیاز برای تعمیرات و عیب یابی انواع بردهای الکترونیکی همچنین شناخت ابزارهای تعمیرات برد و کاربرد هر یک از آنها می باشد. که از طریق شرکت در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی می توانید به کلیه مهارت های مورد نیاز این شغل، همچنین طریقه کار با ابزارهای مورد نیاز آشنا شوید.

درآمد تعمیرکار برد الکترونیکی: متوسط درآمد تعمیرات برد الکترونیکی 7 تا 15 میلیون در ماه است که می توان این درآمد را با بالابردن سطح دانش، مهارت، تبلیغات و غیره افزایش داد.

 

شغل برق ساختمان

 از دیگر شغل های رشته الکترونیک می توان شاخه برق ساختمان را عنوان نمود. طراحی، اجرا و پیاده سازی نقشه برق در واحدهای تجاری، اداری و ساختمانی از جمله حیطه های برق ساختمان به شمار می رود. برقکار ساختمان علاوه بر اجرای عملیات برق کشی در واحدهای مختلف، در زمینه تعمیر و سرویس تجهیزات برقی، از مهارت و تخصص لازم برخوردار می باشد.

فعالیت های برقکار ساختمان: از فعالیت برقکار ساختمان میتوان کابل کشی، نصب آیفون تصویری و نصب چراغ ها و کلیدها و پریزها، نصب سیستم اعلام حریق، دزدگیر و غیره را عنوان نمود.

پیش نیازهای شغل برقکار: برای وارد شدن به حیطه برق ساختمان به عنوان یکی از شغل های رشته الکترونیک فراگیری مهارت ها و آموزش های لازم و تخصصی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. که می توان از طریق شرکت در دوره آموزش برق ساختمان در آموزشگاهی معتبر به کلیه مهارت های لازم این شغل دست یافت.

درآمد برقکار ساختمان: میزان درآمد در این شغل وابسته به عوامل گوناگونی مانند سطح دانش و مهارت، تجربه کاری، تبلیغات، مشتری مداری و غیره می باشد. به طور کلی متوسط درآمد این شغل 6 تا 15 میلیون در ماه است.

 

شغل برنامه ریزی و نصب تابلوهای plc:

برنامه ریزی و نصب تابلوهای plc از حوزه های بسیار کاربردی و گسترده حوزه برق به شمار می آید.، طراحی، اجرا و عملیاتی نمودن تابلوهای پی ال سی در واحدهای صنعتی و تولیدی، از حیطه های فعالیت plcman محسوب می شود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که کار با پی ال سی به عنوان یکی از بهترین شغل های رشته الکترونیک به حساب می آید. از سوی دیگر، رشد و رونق واحدهای صنعتی و تولیدی، رونق و حرکت رو به جلوی این حوزه را سبب شده است.

پیش نیاز شغل پی ال سی: مهارت و تخصص از عوامل مهم برای موفقیت و ورود به این شغل محسوب می شود. از آنجایی که برنامه ریزی و نصب تابلوهای plc امری تخصصی می باشد شرط لازم برای ورود به این شغل دانش و مهارت می باشد. خوشبختانه امروزه دوره های آموزش plc در آموزشگاه های بسیاری برگزار می شود. توصیه می کنیم بهترین آموزشگاه plc را شناسایی کرده و مهارت مورد نیاز این شغل را فرا گیرید.

درآمد شغل plc: میزان درآمد در این شغل نیز همانند دیگر مشاغل فنی وابسته به دانش و مهارت می باشد. به طور کلی متوسط درآمد شغل پی ال سی 8 تا 20 میلیون در ماه می باشد.

شغل سیم پیچی موتورهای الکترونیکی:

از دیگر مشاغل پولساز و پردرآمد در زمینه الکترونیک شغل سیم پیچی موتور می باشد. همانطور که می دانید موتورهای الکترونیکی از مهم ترین تجهیزات در بخش صنعتی محسوب می شوند که بروز مشکل در آنها خسارات بسیاری را به همراه خواهد داشت. این موضوع اهمیت و نقش مهم شغل سیم پیچی موتور را در بخش صنعتی نشان می دهد.

پیش نیاز شغل سیم پیچی موتور:

پیش نیاز ورود به این شغل دانش و مهارت و شناخت قطعات موتورهای الکترونیکی و کارکرد هر یک از آنها همچنین در اختیار داشتن ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای سیم پیچی می باشد. برای کسب مهارت های این شغل راه های گوناگونی وجود دارد که شرکت در دوره های آموزش سیم پیچی موتور آن هم در آموزشگاهی معتبر بهترین راه می باشد.

درآمد سیم پیچی موتور: متوسط درآمد این شغل 6 تا 15 میلیون تومان در ماه است. که در صورت بالا بردن سطح دانش و مهارت و تجربه این درآمد امکان افزایش نیز خواهد داشت.

 

بهترین شغل های رشته الکترونیک فنی حرفه ای کدام است (3)

بهترین آموزشگاه برق و الکترونیک فنی حرفه ای کدام است؟

آموزشگاه فنی برق تهران یکی از بهترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در کشور است که به صورت تخصصی به آموزش صفر تا صد مباحث برق و الکترونیک می پردازد. این آموزشگاه در قالب کارگاه های کاملا عملی و زیر نظر اساتید متخصص دوره های متعددی را برگزار می نماید.

دوره تعمیرات موبایل، آموزش برق ساختمان و صنعتی، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش تعمیرات برد برخی از پرطرفدارترین دوره های این مجتمع می باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
74 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.