به گزارش ایرنا، نستهن مقدم روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: وسعت این شهر سه هزار و 200 هکتار است که حدود 20 درصد سطح آن را معابر تشکیل می‌دهند.
وی افزود: تاکنون افزون بر 45 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت معابر شهر یاسوج در قالب طرح نهضت آسفالت هزینه شده که 70 هزار متر مربع آسفالت توسط شهرداری یاسوج صورت گرفته و سرجمع میزان لکه گیری‌های انجام شده 10 هزار نقطه در این شهر بوده است.
مقدم بیان کرد: طرح تفضیلی شهر یاسوج پس از 25 سال بلاتکلیفی در حال اجرایی شدن است که با بهره برداری از آن وضعیت غرب شهر یاسوج در این زمینه ارتقا می‌یابد.
وی عنوان کرد: این خیابان به طول پنج کیلومتر و عرض ۴۵ متر از بن سنجان شروع و با عبور از مناطق شرف آباد، دولت آباد و بخشی از زیرتل به جاده ساحلی قبل از پل سوم بشار متصل می‌شود.
شهردار یاسوج تصریح کرد: 45 هزار متر فضای سبز نیز در بلوار این طرح احداث می‌شود که باعث افزایش سرانه فضای سبز شهر یاسوج خواهد شد.
وی ابراز داشت: هم اینک نیز عملیات اجرایی طرح اتصال شهرک جوشکاران به پل امامزاده مختار (ع) در این شهر در حال انجام است.
مقدم گفت: ادامه معبر 20 متری شهرک جوشکاران به سبب خاکی بودن و گرد و خاک ناشی از تردد خودروها و تخلیه نخاله‌های غیرمجاز در این مسیر مشکلاتی برای اهالی این مناطق به وجود آورده است.
وی بیان کرد: برآورد اعتبار اولیه این طرح 10 میلیارد ریال بوده است که با اجرای این طرح بخش زیادی از بار ترافیک شرف آبادها و شهرک جوشکاران و همچنین مراجعه کنندگان به آرامستان به جاده کمربندی منتقل می شود.
شهردار یاسوج ابراز داشت: آرامستان شهر یاسوج جانمایی مناسبی بر اساس پیشرفت شهری نداشته و مراسم های موجود در این محل سبب بروز مشکلات عدیده ای برای مردم این منطقه می شود که ساخت آرامستان جدید توسط شهرداری در دستور کار است.
وی افزود: همچنین در آرامستان موجود در شرف آباد یاسوج خریداری قبرها بصورت طایفه ای ممنوع شده است.
مقدم گفت: به دلیل نبود کانال هدایت آب، روان آب در محله بختیاری های منطقه شرف آباد شهر یاسوج جاری و موجب مشکلات جدی برای مردم شده است.
وی ابزار داشت: هم اینک طرح دفع آب‌های سطحی شرف آباد محله بختیاری‌ها، یکی از پروژه ‌های مهم بوده و در فصل زمستان با کمترین بارش آب‌های سطحی به منازل مردم ورود پیدا می‌کند.
مقدم بیان کرد: بهتر است که شرکت نفت هرچه سریع تر نسبت به جابه جایی مخازن نفت واقع در میدان جهاد اقدام کند تا هر گونه خطر احتمالی کاهش یابد.
مقدم با اشاره به کنده کاری های موجود در سطح این شهر، تصریح کرد: 85درصد این کنده کاری ها مربوط به دستگاه های اجرایی خدمات رسان است که این کنده کاری مشکلات عدیده ای را برای مردم شهر به وجود آورده است.
شهردار یاسوج با اشاره به پیشرفت ۸۷ درصدی عملیات ساخت پل چهارم بشار یاسوج، افزود: عملیات ساخت عرشه این پل محقق شده و انتقال آن از شهر مبدأ به مرکز استان طی هفته آینده انجام خواهد شد.
وی گفت: تاکنون 90 میلیارد ریال به پیمانکار این پروژه پرداخت شده و بیش از 130 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری آن نیاز دارد.
هم اینک 22 طرح عمرانی توسط شهرداری یاسوج دردست اجراست و سه طرح دیگر نیز از جمله طرح روشنایی پارک جنگلی یاسوج، طرح هزار متر مکعبی ذخیره آب پارک جنگلی و طرح آبرسانی به پارک جنگلی در سه ماهه اول سال جاری به بهره برداری رسیدند.
وی بر نقد سازنده رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: نقش رسانه‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست و در توسعه این شهر بسیار تأثیر گذار هستند.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد 130 هزار نفر جمعیت دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.