به گزارش ایرنا، محمد علی علی مردانی روز دوشنبه در نشست روند اجرای طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ساماندهی خیابان بلادیان،مدرسه 9 کلاسه، کتابخانه و یک دهنه پل هزینه شده است که هم اکنون با سرعت مطلوب در جال تکمیل است.
وی اظهار داشت: ساخت پارک محله لبنان هم اکنون در دست مطالعه است.
علی مردانی بیان کرد: احداث مجتمع فرهنگی،یک دهنه پل و یک خانه بهداشت از دیگر طرح های بازآفرینی شهری در حال اجرای دوگنبدان است.
وی همچنین از تامین 420 تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده دوگنبدان در مناطق پربالی، کوی کیامرثی، محله لبنان و سادات خبر داد.
مدیرکل راه شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:شهر دوگنبدان 162 هکتار بافت فرسوده و 287 هکتار سکونتگاه غیر رسمی دارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم از تلاش های همه دستگاه های اجرایی متولی به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری قدردانی کرد.
عزیز فیلی افزود:نوسازی واحدهای مسکونی در کنار پیش بینی نوسازی جدول گذاری، سنگ فرش معابر و دیگر طرح های محرک و اجرای همزمان آن نشان دهنده موفقیت مسئولان اجرایی طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
وی با اشاره به این که کوی کیامرثی متشکل از یکهزار واحد مسکونی کمترین استقبال را از طرح احیای بافت فرسوده این طرح داشته گفت:بررسی ها نشان می دهد به دلیل تنگ بودن و غیر قابل دسترسی به معابر برای تردد خودرو در احداث ساختمان مردم قادر به بازسازی نیستند.
وی ابراز داشت: طرح بازگشایی رینگ بافت فرسوده از محله لبنان تا کیامرثی در دستور کار قرار گرفته است.
فیلی افزود: این طرح با 100 میلیارد ریال اعتبار و خرید 180 خانه در این مسیر عملیاتی و بازگشایی در مراحل پایانی است.
وی تصریح کرد: برای شتاب بخشی به این طرح ماشین آلاتی نظیر لودر، گریدر و کمپرسی از دستگاه های اجرایی مرکز استان تامین و کار آوار برداری به مدت 20 روز انجام خواهد شد.
فیلی گفت: فاز دوم انتصال بافت فرسوده شهر دوگنبدان به کوی کارکنان دولت نیز با خرید 56 واحد مسکونی عملیاتی خواهد شد.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال 1387 تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود و در سال 1394 عملیات اجرایی آن شروع شد.
20 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.