منصور صفرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نصب سقف این مخزن در کمتر از 2ساعت و بدون استفاده از جرثقیل و با استفاده از فشار هوا انجام گرفت.
وی وزن سقف این مخزن را 120 تن ذکر کرد و افزود: سقف این مخزن با قطر 34 متر تا ارتفاع 26 متر جابه جا و از سوی گروه جوشکاری با موفقیت و بدون هیچگونه حادثه ای و در کمترین زمان به بدنه متصل شد.
صفرپور ادامه داد: این مخزن از نوع 2 جداره بوده و به منظور نگه‌داری اتان در دمای 95 درجه زیر صفر در واحد الفین این شرکت به کار می رود.
وی با بیان اینکه این مخزن ظرفیت ذخیره بیش از 17 هزار متر مکعب اتان را داراست ، گفت: مخزن دیگری با ظرفیت 30هزار مترمکعب جهت ذخیره اتیلن در جنب آن طراحی شده که سقف آن نیز در آینده نزدیک به همین روش نصب خواهد شد.
مدیر سایت پتروشیمی گچساران گفت: عملیات ساخت این کارخانه بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از آن بیش از 2 هزار شغل ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
صفرپور بیان کرد: با راه اندازی کارخانه پتروشیمی گچساران خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
وی تاکید کرد که تأمین خوراک پتروشیمی دهدشت در اولویت کاری این کارخانه است.
عملیات ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران بیشتر از 10 سال پیش آغاز شد.
کارخانه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار در دست ساخت است.
هم اینک کار نصب تجهیزات فنی ، خط لوله تأمین خوراک از پالایشگاه بیدبلند بهبهان و خط تأمین آب مورد نیاز کارخانه پتروشیمی گچساران از سد کوثر در حال اجراست.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته کارخانه پتروشیمی گچساران در سال 98 به بهره برداری می‌رسد.
با بهره برداری از این طرح صنعتی بیش از 2 هزار شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران جمعیت در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.