محمود باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و 731 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها تصویب شده است.
وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها 578 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح‌ها در قالب واحدهای اقامتی، اردوگاه‌های گردشگری و طبیعت گردی در شهرستان‌های گچساران، باشت، کهگیلویه، بهمئی، بویراحمد و دنا ایجاد خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه سه میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری و مناظر طبیعی و تاریخی این استان دیدن می‌کنند.
باقری اظهار داشت: 90 درصد از گردشگرانی که از جاذبه‌های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد بازدید می‌کنند ایرانگردان هستند.
وی اظهار داشت: 75 درصد از گردشگرانی که وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند در کمپینگ های اقامتی اسکان می‌یابند.
باقری افزود: براساس برآوردهای کارشناسی به دلیل استقبال گردشگران از کمپینگ های اقامتی به جای هتل هر ایرانگرد روزانه 350 هزار ریال درآمد برای مردم این استان ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: هر گردشگر خارجی نیز بین یک هزار تا یک هزار و 500 دلار ارز وارد کشور می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سالیانه سه میلیارد ریال از گردشگران برای ورود به مناطق گردشگری دریافت می‌شود.
باقری عنوان کرد: براساس امکان سنجی که در سال 1390 از سوی کارشناسان انجام شده 300 جاذبه طبیعی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 50 منطقه آن دارای زیرساخت است.
وی گفت: 13 طرح گردشگری در مناطق مختلف این استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است.
باقری عنوان کرد: پیش از این مناطق گردشگری باغ فردوس، شلال دان، تنگ تامرادی و تنگ گنجه‌ای به بخش خصوصی واگذار شده بود.
وی اظهار داشت: این طرح‌ها برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری و بهره برداری به مدت زمان محدود به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرمایه گذاران پس از اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز و برداشت هزینه انجام شده به مدت زمان 15 تا 20 سال از مناطق گردشگری بهره برداری و سپس به دولت بازگرداننده می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت با پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد اندک از سرمایه گذاران این طرح‌ها حمایت می‌کند تصریح کرد: میزان تسهیلات بانکی پس از ارائه طرح توجیهی براساس نیاز مصوب خواهد شد.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، سی سخت، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.