حسین رحمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سلطانیه نزدیکترین شهرستان به مرکز استان بوده و در این میان به دلیل نبود امکانات و زیر ساخت های لازم و مشکلات میراث فرهنگی با عقب ماندگی های مواجه شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس برای کاهش مشکلات مربوط به میراث فرهنگی شهرستان و با همکاری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور کاوش های جدیدی در این منطقه بویژه گنبد سلطانیه انجام می گیرد.
رحمانی خاطرنشان کرد: برطرف شدن این معضلات می تواند مسیر ورود سرمایه گذاران را به سلطانیه فراهم کند که تحقق این مهم بسیار امیدوار کننده خواهد بود.
وی بیان کرد: در 2 ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی برای توسعه سلطانیه انجام گرفته که با اخذ مجوزهای لازم یک مجتمع رفاهی، خدماتی، تفریحی با مشارکت بخش خصوصی و با اعتبار 150 میلیارد ریال احداث می شود.
فرماندار سلطانیه ادامه داد: با توجه به رایزنی انجام گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز یک هتل چهار ستاره در منطقه شاه بلاغی سلطانیه در آینده نزدیک احداث می شود اما هنور اعتبار آن مشخص نشده است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته اقداماتی برای ایجاد زیر ساخت های لازم توسعه و جذب گردشگری در این شهرستان انجام نگرفته که این مهم طی 2 ماه گذشته مورد توجه جدی قرار گرفته است.
رحمانی افزود: این در حالی است که در تعطیلات عید امسال بیش از 100 هزار گردشگر و طی سه ماهه امسال نیز 56 هزار گردشگر داخلی و یکهزار و 700 گردشگر خارجی از جاذبه ها و آثار تاریخی شهرستان بازدید کردند.
وی بیان کرد: بر این اساس 6 نفر از سفرای کشورهای خارجی نیز به این منطقه عزیمت کرده و از آثار تاریخی سلطانیه بازدید داشتند.
این مسئول خاطر نشان کرد: طی سفر وزیر اطلاعات به این شهرستان و بازدیدهای انجام گرفته از مجموعه ارگ سلطانیه قول مساعد دادند، این موضوع با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در هیات دولت مطرح و مشکلات بوجود امده برطرف شود.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.